Aviseringar
Rensa alla

Är FIs aktivister förvirrade progressiva populister?


Ämnesstartare

Jag tycker vänstern generellt sätt har övergivit väljarna. Vart finns de radikala idéerna från vänstern i Europa? Vad är det radikala med FIs politik? 


   
Citera
Ämnesstartare

Exempelvis att Artister sluter upp för FI bevisar ju inte att man har bra politik. Sen när blev alla Artister statsvetare, eller dylikt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det visar väl snarare på vilken del av samhället som gynnas av FIs idéer. Hur kan man ens vara radikal om man inte är anti-kapitalist? Sedan så räcker det inte med att vara anti-kapitalist man måste också ha trovärdig politik, på så sätt så är vänsterns uppgift ofta svår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är verkligen hemskt när kvinnors rättigheter tas upp i det offentliga rummet. usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
ja det är verkligen hemskt när kvinnors rättigheter tas upp i det offentliga rummet. usch.

Kvinnors rättigheter är ingen särfråga, det är något som ska finnas med i de generella förslag vi lägger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: kvinnors rättigheter

Sedan vad jag vet så är man intersektionalististisk i FI, det är en typ av feminism, som skiljer sig från exempelvis radikal feminism i sin analys.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Sedan vad jag vet så är man intersektionalististisk i FI, det är en typ av feminism, som skiljer sig från exempelvis radikal feminism i sin analys.  

Det är härrörande feminism i alla högsta grad då HBTQ-rörelsen också är diskriminerad för liknande orsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Kvinnors rättigheter är ingen särfråga, det är något som ska finnas med i de generella förslag vi lägger.

ja det bör ju göra det, men så är det inte. och där det finns så hjälper det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha läste är "fisaktivister"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja det bör ju göra det, men så är det inte. och där det finns så hjälper det inte.

Problemet är att jag inte ser trovärdigheten i de förslag man har från FI. Men det kommer kanske med tiden?

isola:

Det är härrörande feminism i alla högsta grad då HBTQ-rörelsen också är diskriminerad för liknande orsaker.

Är andra maktordningar man också analyserar än HBTQ och hur kvinnor är underordnade män som man uttrycker det. 


   
SvaraCitera

Moderaten:

Kvinnors rättigheter är ingen särfråga, det är något som ska finnas med i de generella förslag vi lägger.

detta grundar sig på att det redan är jämställt. det är inte redan jämställt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

detta grundar sig på att det redan är jämställt. det är inte redan jämställt.

Är din bild av FI att det är ett parti som tar upp "kvinnofrågorna" för i så fall så har jag fått en annan bild av vad Gudrun har sagt än vad du har fått. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten:

Problemet är att jag inte ser trovärdigheten i de förslag man har från FI. Men det kommer kanske med tiden?

Är andra maktordningar man också analyserar än HBTQ och hur kvinnor är underordnade män som man uttrycker det. 

förhoppningsvis. dock håller man ju  sällan med om precis allt ett parti förespråkar.

"som man uttrycker det"?


   
SvaraCitera

Moderaten:

Är din bild av FI att det är ett parti som tar upp "kvinnofrågorna" för i så fall så har jag fått en annan bild av vad Gudrun har sagt än vad du har fått. 

ja.


   
SvaraCitera

Måste samhället vara helt jämställt? Lika lön för lika insats och att både mamman och pappan har ansvar om familjen och så. Men måste man tvinga folk till att allt ska vara lika som föräldraledighet även om föräldrarna inte vill?


   
SvaraCitera