Aviseringar
Rensa alla

Är folk egoistiska?


Ämnesstartare

Hej! Är folk egoistiska? jag är en ensam kille i Göteborg som söker andra goa killar i min ålder (Jag e 17) att bli vän med. De jag hittar bryr sig inte, alla har redan sina vänner och är nöjda med det, de vill inte ha andra.
Ingen är intresserad att vara med en sådan som jag. Dessutom är ju folk osäkra för att jag håller på och velar när det gäller identitet och mående. Och det jag undrar är om folk generellt är egoistiska och struntar i oss "utstötta" som vill vara snälla och sociala? Vad tycker ni, och finns det goa killar i GBG med omnejd?


   
Citera

Alla människor är mer eller mindre egoistiska inget fel med det.


   
SvaraCitera

Hur menar du med att du velar i din identitet och mående?


   
SvaraCitera

vigge le man:

Ingen är intresserad att vara med en sådan som jag.

Hurdå? Det är inget fel på dig ju.


   
SvaraCitera

hur gör du för att ta kontakt med nya människor? det är svårt att anknyta till personer som inte väcker ens intresse på något sätt.


   
SvaraCitera

vigge le man:

Och det jag undrar är om folk generellt är egoistiska och struntar i oss "utstötta" som vill vara snälla och sociala?

Vad menar du med "utstötta"? och ja många är osäkra


   
SvaraCitera

vigge le man:

Och det jag undrar är om folk generellt är egoistiska och struntar i oss "utstötta" som vill vara snälla och sociala?

Att vara egoistisk har inte med vilka man vill vara med att göra. (Min uppfattning) Utan det är ju mera om man bryr sig om sig själv bara osv...

Jag tror dock att många, när dom väl funnit sin "Comfort zone" liksom gärna stannar där. Speciellt under skolåren. De man blir kompis med i början av året är liksom dom man håller sig till för vi grupperar oss rätt fort och precis som flockar är det svårt att bryta sig ifrån gruppen. Dels för att vi är rädda att stå ensamma och dels för att gruppen känns alltid säkrare och tryggare hur elaka dom än kan vara liksom.

Detta märks ju tydligt bland tjejer och killar i tonåren där många bara slinker med för att dom är rädda att bli lämnade och så vidare.

Jag har inga större tips på hur man skaffar vänner då jag själv är dålig på det, men en sak skulle ju kunna vara sport eller hobby eller kanske hitta någon som inte är med i en stor grupp.


   
SvaraCitera

har kommit fram till att det är osäkerthet och att inte kunna placera en människa i ett solklart fack eller personlighet är otänkbart, därför faller de utom umgängskretsen.

folk vill ha kompisar, men folk vill ha klättgående kompisar utan komplikationer. som en operation ungefär. ingen vill ha en infektion efter en operation.

gäller att finna de som är liksinnade och lider av samma förvirring.


   
SvaraCitera

mopsen:

folk vill ha kompisar, men folk vill ha klättgående kompisar utan komplikationer. som en operation ungefär. ingen vill ha en infektion efter en operation.

gäller att finna de som är liksinnade och lider av samma förvirring.

helt sant detta. [y]


   
SvaraCitera

OF 5:

Alla människor är mer eller mindre egoistiska inget fel med det.

vilket är sambandet menar du? mellan egoism och hur många vänner man har


   
SvaraCitera

Tickstart:

vilket är sambandet menar du? mellan egoism och hur många vänner man har

Alla väljer själv sina vänner. Precis som alla val så kan även det uppfattas egoistiskt.


   
SvaraCitera

mopsen:

folk vill ha kompisar

[surprised] racist[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

30seconds:

Vad menar du med "utstötta"? och ja många är osäkra

Asså utstött är kanske lite överdrivet men jag är utanför pga att jag har varit lite udda och osocial. Nu är jag inte samma person från förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Hurdå? Det är inget fel på dig ju.

Inget fel kanske men jag har varit väldigt väldigt udda i personlighet och intressen, samtidigt som jag ville vara för mig själv- jag föddes 1994, 2010 vill jag vara social och umgås, det är det svåra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

racist

???????????


   
SvaraCitera