Aviseringar
Rensa alla

Är folk verkligen så inkompetenta? På riktigt?


isola:

mm det märks

jao, visst gör det. nejmendu, nu ska jag faktiskt gå och panta lite burkar, samt slänga lite glasflaskor. för, trots att jag egentligen inte bryr mig så är jag nog egentligen rätt miljovänlig! [rolleyes]


   
SvaraCitera

kennyman:

trots att jag egentligen inte bryr mig så är jag nog egentligen rätt miljovänlig!

bra det iaf![y]


   
SvaraCitera

isola:

bra det iaf!

ah [bigsmile]


   
SvaraCitera

Mänskligheten är tyvärr retarderad.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Tänker ni göra något för att förebygga saker i stil med eventuella globala uppvärmningar, brister i ozonlagret, etc, som till exempel att sortera era sopor?

Nej, sopor som sopor.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Nu undrar jag om det finns någon som på allvar tycker att det är coolt att skräpa ned och liknande som innebär att förstöra miljön.

Titta ut genom fönstret, uppenbarligen tycker många att det är helt ok att slänga skit på marken för det är skräp överallt.


   
SvaraCitera

En sån tragisk klass. Du kanske borde fråga läraren varför h*n skrattade, h*n kanske, kanske skrattade åt den unga eleven? [sad]
För en sån lärare sätter ett lite dåligt exempel. Är dock möjligt att din klass bara är full med troll [bigsmile]
Folk som tycker det är töntigt att skräpa ner är typ sådana som börjar röka och dricka p.g.a. grupptryck, tycker det är coolt att vara dum och få dåliga betyg och som inte kan snacka om nåt annat än typ skvaller och förra helgens fest, dvs. tråkiga idioter [crazy]

Personligen så skulle jag nog kunna vara lite mer miljövänlig, men datorn är det enda jag kan tänka mig som tar mycket energi och jag gillar min dator för mycket för att slänga den. Jag kör t.ex. inte bil eller nåt sånt.


   
SvaraCitera

folk är idioter, har alltid varit idioter, och kommer med hög sannolikhet alltid vara idioter.

känns som att din klasskamrat tyckte att du borde skämmas över att göra en helt normal sak som att kasta en bit papper där det hör hemma.


   
SvaraCitera

mitt tips är att du inte tar det tonåringar säger på allvar för dom är dumma i huvudet. snacka med folk som faktiskt har en åsikt som de har tänkt igenom så tror jag att du håller glöden brinnande lite längre och slipper självmordstankar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Folk som tycker det är töntigt att skräpa ner är typ sådana som börjar röka och dricka p.g.a. grupptryck, tycker det är coolt att vara dum och få dåliga betyg och som inte kan snacka om nåt annat än typ skvaller och förra helgens fest, dvs. tråkiga idioter

Precis. Jag förstår inte hur de kan vara så... simpla/korkade.

HelylleHerman:

känns som att din klasskamrat tyckte att du borde skämmas över att göra en helt normal sak som att kasta en bit papper där det hör hemma.

Jo, det var ju så. I protest passade jag på att slänga fler saker jag hade i fickorna, extra långsamt, i papperskorgen.

Tilda1988:

mitt tips är att du inte tar det tonåringar säger på allvar för dom är dumma i huvudet.

Jag är tonåring. :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min poäng var inte att man ska rädda miljön, utan snarare att man inte ska vara idiot och avsiktligt förstöra eller låta bli saker som är så enkla att göra.


   
SvaraCitera

Hah!


   
SvaraCitera

Tror det är för att de tycker att de är maktlösa och att det är ett sätt att provocera. Slipper man känna att man spelar någon roll kan man bete sig hur man vill, och det i sig är väl en berusande makt, även om man egentligen är lurad. Man har ingen makt och man styrs alltid av impulser , och de som skiter i miljön och planerar att vara extra miljövidriga bara för att är nog de minst fria människorna som finns.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

Jag är tonåring. :<

lovar dig att även du kommer att komma till djupare insikt någon gång efter 20-årsåldern.


   
SvaraCitera

Gör det du känner dig bekväm med men som sagt vad ibland får man ta första steget för att andra ska följa. Är själv ingen miljökämpe men jag vill i alla fall lämna det som är bra miljömässigt i denna värld till kommande generationer. Min önskan är att om jag får barn och dom får barn ska de kunna få uppleva båda sommrar och vintrar.
sedan om man vill se mig som hippie för det får man väl göra det[smile]


   
SvaraCitera