Aviseringar
Rensa alla

Är goda/bra människor en minoritet nowadays?


Ämnesstartare

banna aset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Goda människor var knappast vanligare förr, tvärtom var folk förr ännu mindre självständiga och mer beroende av omgivningens godkännande.

Definiera "förr."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om det bara är "sådana" du räknar med som onda/dåliga tror jag inte de är en majoritet, nej

Så inte majoritet på Breiviks?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA, majoriteten av alla svenskar är nazister som mördar alla blattar[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

JA, majoriteten av alla svenskar är nazister som mördar alla blattar

Det har jag aldrig sagt!! Jag sa bara att det verkar som om majoriteten är främlingsfientlig och denna grupp bara ökar hela tiden. Sedan får vi fler Breivik fall i landet.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Jag sa bara att det verkar som om majoriteten är främlingsfientlig och denna grupp bara ökar hela tiden.

Ja, och vi har sagt tusen gånger att det inte stämmer men du lyssnar inte.

Den här tråden liknar många trådar du gjort förut, så försök att ta till dig informationen du får i en färdig tråd istället för att göra en ny.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Banna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det har jag aldrig sagt!! Jag sa bara att det verkar som om majoriteten är främlingsfientlig och denna grupp bara ökar hela tiden. Sedan får vi fler Breivik fall i landet.

Ja snart kommer alla svenskar göra likadant som breivik.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Ja snart kommer alla svenskar göra likadant som breivik.

Det finns en del som är villiga att göra det, läs bara på flashback.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

frukt:

Banna.

Eller lås åtminstone x antal av hans trådar eftersom de bevisligen handlar om samma sak.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Definiera "förr."

Öfverkurs

Men man kan väl tänka sig 1800-talet. passerar man kristendomsgränsen är man inne på en helt annan moralkultur, och det är definitivt öfverkurs. Men det förändrar inget i sak: även om kulturen är tillåtande kräver godhet ofta att man sätter sig över den allmänna meningen/normen och hjälper de utstötta.

Man kan väl också säga:

Var?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Öfverkurs

Eftersom några hundra år bakåt var det ju definitivt viktigare att passa in och talar man tusentals år var det ju ännu värre.


   
SvaraCitera
mynona

Nachac:

Eftersom några hundra år bakåt var det ju definitivt viktigare att passa in och talar man tusentals år var det ju ännu värre.

det är dock lättare att passa in utan att överge sin integritet om "normen" är tillåtande för flera kategorier av människor, vilket den var före kristendomen. men då begränsar man sig till bara ett område, för övrigt.

Det handlar mer om plats än om tid: jämför Nederländerna och Yemen år 2012.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det är dock lättare att passa in utan att överge sin integritet om "normen" är tillåtande för flera kategorier av människor,

Så länge man höll sig inom sin nisch, ja.


   
SvaraCitera