Aviseringar
Rensa alla

Är Göteborg en studentstad?


kachin

Anura:

hur viktigt är dock detta då?

Det är ju upp till var och en? Vill du vara med på många aktiviteter eller föredrar du att softa hemma? osv

Göteborg är btw ingen super-studentstad som Lund/Uppsala men Chalmers har alltid saker på G vet jag och väldigt många föreningar i kåren. Lite skralare på GU tror jag men fortfarande såklart aktiviteter som alla andra universitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin: Göteborg är btw ingen super-studentstad som Lund/Uppsala men Chalmers har alltid saker på G vet jag och väldigt många föreningar i kåren. Lite skralare på GU tror jag men fortfarande såklart aktiviteter som alla andra universitet.

Jo precis. Vet du hur läget ser ut i de mindre städerna? Som Högskolan i Halmstad, Skövde och Jönköping?


   
SvaraCitera
kachin

Anura: Jo precis. Vet du hur läget ser ut i de mindre städerna? Som Högskolan i Halmstad, Skövde och Jönköping?

Har dålig koll men alltså det finns ju alltid någon form av studentliv 🙂 Av de tre är väl Skövde störst tror jag -> fler studenter i staden -> antagligen mer liv. Men såklart händer det saker på alla universitet...


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Google is your friend, Anura. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

vad spelar det för roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin: Har dålig koll men alltså det finns ju alltid någon form av studentliv 🙂 Av de tre är väl Skövde störst tror jag -> fler studenter i staden -> antagligen mer liv. Men såklart händer det saker på alla universitet...

ursäkta om jag frågar om saker jag säkert kan googla men. Hur ser studentlivet ut i just Högskolan i Halmstad? Är de många studenter? För de är nämligen den skolan som jag har sökt :p Tack för svar! :p (även om de en dum fråga).


   
SvaraCitera
kachin

Anura:

ursäkta om jag frågar om saker jag säkert kan googla men. Hur ser studentlivet ut i just Högskolan i Halmstad? Är de många studenter? För de är nämligen den skolan som jag har sökt :p Tack för svar! :p (även om de en dum fråga).

Det får du nog söka efter själv, jag vet inte.
Halmstad i sig är dock en väldigt trevlig stad, speciellt på sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Skövde

Tror du kommer att stortrivas där! Vet flera underliga personer som där pluggar och bor! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytta till Uppsala, tkr den staden är myyyysssig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror du kommer att stortrivas där! Vet flera underliga personer som där pluggar och bor! 

det är positivt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: det är positivt?

Du blir som en i den stora familjen vettu!! Tumme upp


   
SvaraCitera

24/7:
Google is your friend, Anura. 

heh det roliga är att jag hamnade här nu via google.... så ovanligt är det att folk googlar "göteborg studentstad" att man hamnar här på första sidan haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog mer än storstad än just en studentstad så som uppsala är. 


   
SvaraCitera