Aviseringar
Rensa alla

Är grymt blyg när jag ska starta ett samtalsämne med en tjej


Ämnesstartare

Snart 18, drygt 2 veckor dit. Har inga som helst problem att prata med killkompisar. Men så fort det kommer en tjej med eller kommer medans jag pratar så blir jag helt stum och tänker på allt jag ska säga innan jag säger det..

Jag hade bra tjejkompisar men när man blev större tappade man kontakten med dem. När högstadiet började så blev det inte direkt bättre. Massa tjafs med en tjej som höll på med mig och alla skrattade sen. Kommer ihåg som om det vore idag och det var i sjuan drygt 4 år sen! hur fan kan det vara kvar i huvudet? [shake]

Sen dess har jag typ tänkt att så är alla tjejer men det är dem inte!!! Jag är rädd att något liknade ska hända mig igen, Hur ska jag kunna glömma och gå vidare?

Är så rädd att liknade sak ska hända igen och bli utskrattad...

Vill bara kunna prata med en tjej utan att fundera på allt man ska säga...

Snälla, kan någon ge mig bra tips? Utan att kommentera massa onödiga grejer.....


   
Citera

Kan känna igen mig lite, men när jag började ettan var min huvudsakliga umgängesgrupp i princip bara bestående av tjejer. Jag tror det bästa är att bara se det som vänner och inte se det som något annat än människor (alltså betrakta helt könsneutralt). Om man sedan fattar tycke för någon så blir det lättare om den från början var sedd på som en vän.


   
SvaraCitera

Se människor som individer istället för som män/kvinnor, kanske? [sad]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Se människor som individer istället för som män/kvinnor, kanske?

*high five broh*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tror det bästa är att bara se det som vänner och inte se det som något annat än människor

Det var smart tänkt:)

Ensamvargen:

Se människor som individer istället för som män/kvinnor, kanske?

Jag får börja att göra det, kanske problemet försvinner [smile]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

*high five broh*

[wink][love]

Johansson:

Jag får börja att göra det, kanske problemet försvinner [smile]

Ja. Kanske.


   
SvaraCitera

Som vargen säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Som vargen säger.

Jadå, Annars vet jag faktiskt inte vad man ska göra för att det ska försvinna?


   
SvaraCitera

det här är en sån rädsla som du måste öva för att få bort. Prata med människor av olika kön och skit i om det blir konstigt eller nåt. Till slut är du bekväm i situationen.


   
SvaraCitera

Dem är mer rädda för dig än du är för dem osv.


   
SvaraCitera
Exner

Prata om din blyghet med dem.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

det här är en sån rädsla som du måste öva för att få bort. Prata med människor av olika kön och skit i om det blir konstigt eller nåt. Till slut är du bekväm i situationen.

Ja det är det säkert, jag måste bara börja/våga då. [smile]

Livtrasir:

Dem är mer rädda för dig än du är för dem osv.

Jasså, är det verkligen så?

Exner:

Prata om din blyghet med dem.

Hur ska man göra det? Bara typ " Jadu jag är blyg vet inte vad jag ska säga" eller hur menar du?


   
SvaraCitera
Exner

Johansson:

Hur ska man göra det? Bara typ " Jadu jag är blyg vet inte vad jag ska säga" eller hur menar du?

Snarare: varför är pojkar och flickor så dåliga på att umgås med varandra? Varför umgås man mest med dem av samma kön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Snarare: varför är pojkar och flickor så dåliga på att umgås med varandra? Varför umgås man mest med dem av samma kön?

Okej [smile] det var smart jag får ta och göra det någon gång då jag får chansen, men va fan det låter ju konstigt om man börjar prata om sånt ju?


   
SvaraCitera