Aviseringar
Rensa alla

Är gud på riktigt?


Ämnesstartare

Okej, jag är uttråkad så jag kommer nu ställa en enkel fråga!

Finns gud...?


   
Citera

Nej säger jag!

Men om någon frågar mig "var det först ingenting och sedan en stor smäll och så skapades universum" - så låter det inte så jävla troligt det heller.


   
SvaraCitera

irrelevant fråga


   
SvaraCitera

går ej att besvara


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Finns gud...?

Nej
/thread


   
SvaraCitera

Gud som person att sätta sitt hopp till när inget annat fungerar, ja.

Gud som utomvärldslig skapargud utan tillhörande bevisbörda, nej.

(eller snarare; kanske, men tron kommer inte av det)


   
SvaraCitera

Myksa:

Men om någon frågar mig "var det först ingenting och sedan en stor smäll och så skapades universum" - så låter det inte så jävla troligt det heller.

Nej verkligen inte,du får nog föklara lite mer tror jag [bigsmile]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

finns du?


   
SvaraCitera

Neh.


   
SvaraCitera

Finns oändligt med parallela universum.
Vårat är bara ett sandkorn i en annans.
[no-no]


   
SvaraCitera

Myksa:

Men om någon frågar mig "var det först ingenting och sedan en stor smäll och så skapades universum" - så låter det inte så jävla troligt det heller.

Tycker du att det låter troligare att det först fanns ingenting och sedan skapades en gud som skapade universum?


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Finns gud...?

Inte fan vet vi


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Nej verkligen inte,du får nog föklara lite mer tror jag [bigsmile]

Långa förklaringen.
Först var det ingenting. Sedan smällde det och så vart det någonting. På grund av smällen var allt i en väldans oordning men efter ett tag så började saker klumpa ihop sig (som dammråttor) och så vart det till slut lite ordning på grejerna.
Sådär! [bigcheers]

RikardB:

Tycker du att det låter troligare att det först fanns ingenting och sedan skapades en gud som skapade universum?

Ja, i alla fall till någon frågar: Vad fanns innan Gud då? Eller har han funnits i evighet?
Gud är enkel, han bara finns där, helt oförklarbar och skapar grejer. Men Big bang och universum. Det måste ha en förklaring.
Frågar man om Gud så är svaret: Det bara är så! [mad]


   
SvaraCitera

Okej, jag är trörr på sånna här enkla frågor så jag ska ge dig ett kort och enkelt svar.

Nej, gud finns inte.


   
SvaraCitera