Aviseringar
Rensa alla

Är han för gammal?


Ämnesstartare

Har hittat en underbar kille som är trevlig och fin på alla sätt och vis. Men det finns en hake, jag är 16 och han är 27.
Jag vet att han gillar mig också men är osäker pga. min låga ålder, själv är jag inte heller särskilt övertygad om att det är så himla lämpligt med skillnaden på 11 år. Men samtidigt så vill jag ha honom.
Någon som kan komma med en åsikt, bör jag försöka övertyga honom om att det inte alls är fel med så pass hög ålderskillnad? Eller ska jag släppa honom helt? Grubblar mig sjuk över detta.

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, han är för gammal. För helvete

Edit: fast å andra sidan... jag ivll ju inget hellre än att vara med en nioåring. hmm


   
SvaraCitera

om ni är kära ska ni vara tillsammans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonnaponna:

Är han för gammal?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärleken har ingen ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okänd:

Kärleken har ingen ålder.

Nej, men liggsugna killar har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16 år? Ja, det låter fel.
Jag är själv tillsammans med en 27 åring, jag är å andra sidan 18. Bara 9 år. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är helt tjugosjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Jag är själv tillsammans med en 27 åring, jag är å andra sidan 18. Bara 9 år. [rolleyes]

Låter som om någon kastar bävrar i trähus här[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sick and weird.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonnaponna:

Tack på förhand.

hade du vart runt 20 o han 11 år äldre så kanske det vart ok.. men just nu, njaaaaa..


   
SvaraCitera

han är för gammal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skärp er för helvete, om de är kära ska de vara tillsammans. Vilken reell skillnad gör de elva åren? På vilket sätt påverkar det deras relation? Den enda signifikansen åldern har är en moralisk signifikans. Och den sitter bara i era huvuden.

SUKOF:

Jag är själv tillsammans med en 27 åring, jag är å andra sidan 18. Bara 9 år.

Du är två år äldre, vad är det som utmärker dig som så mycket mer mogen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja han är för gammal. Och allt snack om att ålder inte spelar roll...
Det handlar inte bara om ålder som siffra utan om mognad och att det finns ett underliggande skäl att en 27-åring vill vara med en 16-åring. Det är ingen bra grej...


   
SvaraCitera