Aviseringar
Rensa alla

Är han intresserad?


Ämnesstartare

Jag träffade en kille på krogen för drygt en månad sedan. Jag har vetat vem han har varit i många år, då han är en gammal klasskompis till min bror. Vi hade iallafall jättetrevligt och det slutade med att han sov över hos mig. Vi gjorde ingenting, utan bara sov. På morgonen låg vi bara och pratade och hade det rätt gött.

Efter tre veckor la han till mig spontant på bilddagboken utan att jag fattade att det var han då han varken hade bilder eller någon info som tyder på att det var han. Skrev då till han på Facebook och det visade sig vara han.

Förra helgen stötte jag på honom igen på krogen och det slutade med att jag följde honom hem. Vi lyssnade på musik, och sen gick vi bara och la oss. Jag höll om honom en stund, men ingenting mer. Vissa signaler tyder på att han verkar intresserad. Iallafall på något sätt, men jag får typ hjärnsläpp

Nu tror jag att jag börjar bli intresserad av honom, men jag vågar fasen inte höra av mig. Vill verkligen inte vara för på och skrämma bort honom. Jag har inte hans nummer, men vi är vänner på fb och han är inne rätt mycket ändå. Vad tyder egentligen på om han verkar intresserad? Kan det vara så att han möjligtvis kan vara intresserad men inte hör av sig? Jag har ingen aning. Diskutera gärna.


   
Citera
Ämnesstartare

FRÅGA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salka:

Kan det vara så att han möjligtvis kan vara intresserad men inte hör av sig?

Kanske.
Jag tycker att du ska ta saken i egna händer och höra av dig, typ via fb.
Skriv i chatten, fråga hur läget är.
Sen får du se om ni kan ta det vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga om han vill ta en fika eller nåt, att fråga någon om de vill umgås en gång är knappast att vara för på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag får helt enkelt göra det. Jag tycker själv att jag har varit tydlig med att jag faktiskt är intresserad, men det kan man ju tolka på olika sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han är helt klart intresserad och NEJ du har inte gjort tillräckligt för att visa att du är det. Säg det till honom rakt ut! Blir mycket lättare så.
Tycker du ska ta å kontakta honom på fb. Det kommer han att uppskatta.

Lycka till[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Han är helt klart intresserad och NEJ du har inte gjort tillräckligt för att visa att du är det. Säg det till honom rakt ut! Blir mycket lättare så.
Tycker du ska ta å kontakta honom på fb. Det kommer han att uppskatta.

Ja, men då ska jag ta och göra det. Han har ändå gjort/sagt saker som tyder på att han verkar intresserad. Iallafall lite. Han verkar dock väldigt osocial med dom flesta, iallafall när det gäller internet. Men jag ger det ett försök!


   
SvaraCitera

använder folk bildagboken fortfarande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

använder folk bildagboken fortfarande

Nä, för det heter inte bilddagboken längre [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livet är egentligen för kort för sådant här. Man borde fråga folk rent ut om de gillar en. Bara sådär.


   
SvaraCitera

ja
nej
kanske

framtidstron lever:

FRÅGA


   
SvaraCitera

Nintendo:

Nä, för det heter inte bilddagboken längre

men lol... + ofta de vill vara mer internationella, och så måste man bläddra ner hela sidan för att hitta 1 liten text där det står att man kan byta språk till engelska...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men lol... + ofta de vill vara mer internationella, och så måste man bläddra ner hela sidan för att hitta 1 liten text där det står att man kan byta språk till engelska...

[bigsmile] Förstår inte riktigt hur de har tänkt.


   
SvaraCitera

salka:

Vad tyder egentligen på om han verkar intresserad?

Alltså, att han bara ville sova med dig tycker jag tyder på att han verkar vara intresserad. Annars hade han antagligen velat ligga på en gång... (om man nu ska generalisera)

salka:

Kan det vara så att han möjligtvis kan vara intresserad men inte hör av sig?

Han kanske är lite blyg, eller som du, rädd att vara "för på".
Spontant skulle jag säga att det helt klart är nåt på gång, och han väntar nog på att du ska höra av dig. Gör det! Skriv på Facebook och fråga om ni ska ses, typ kolla en film eller nåt [smile]


   
SvaraCitera