Aviseringar
Rensa alla

Är han seriös?


Ämnesstartare

Det här är egentligen en väldigt lång historia och jag vet inte riktigt hur jag ska börja förklara, men jag gör ett försök och om det är något som är oklart så är det bara att fråga mig.

Jag har länge haft kontakt med en kille via Internet. Jag kände ganska snabbt ett speciellt band till honom och jag började känna mig lite smått kär i honom faktiskt, fast det var inget som jag sa till honom. Vi hade ganska mycket kontakt både via msn och sms, men sedan träffade han en tjej och då dog vår kontakt ut mer och mer. Det har jag förståelse för även om jag blev lite avundsjuk att han hade en annan tjej, fast å andra sidan så visste han ju inte att jag var lite intresserad och dessutom så har jag en pojkvän.

Hur som helst, så tog det slut mellan han och tjejen och då fick vi bättre kontakt igen. Han öppnade upp sig för mig och berättade att han var ledsen och arg på tjejen för att hon hade bedragit honom och gått tillbaka till sitt ex istället. Jag visade honom mitt fulla stöd och stöttade honom. Han sa att jag var en av hans bästa vänner, fastän vi aldrig träffats. När vi fick bättre kontakt igen, för ungefär en vecka sedan, så började även jag öppna upp mig för honom. Jag är en ganska skojfrisk person så jag visade den sidan och det visade sig att han också var det. Vi har väldigt roligt när vi skriver och jag har förtroende för honom. Det är verkligen en jättefin kille.

Igår när vi pratade så betedde han sig dock lite annorlunda. Han frågade mig först om han fick fråga mig en personlig fråga och jag svarade ja, för vi har sagt till varandra att vi ska kunna prata om allt. Han frågade då om jag inte var lite kär i honom för han hade börjat få den känslan. Jag försökte skoja bort det först, men insåg sen att det inte kommer gå för vi känner varandra för bra nu så det är väldigt svårt att dölja något sådant stort. Jag förklarade därför precis så som jag känner för honom, och att jag alltid varit lite förtjust i honom. Jag trodde först att han kanske skulle bli sur och inte vilja prata med mig mer. Jag vill verkligen inte förlora honom som vän, men han reagerade på ett helt annat sätt och sa att han faktiskt varit lite små kär i mig ett bra tag nu sedan vi fått bättre kontakt igen. Jag trodde först han bara skojade om det, men han säger att det är sant och att det är så han känner för mig.

Igår natt så smsade vi jättemycket till varandra. När vi nästan precis skulle säga god natt så förklarade han att han gärna ville träffa mig. Jag visste inte först om han menade allvar där heller, så jag började skoja bort det igen, men sedan efter ett tag så började jag förstå att han nog menar allvar ändå för han började planera hur det skulle vara och så vidare. Vi har aldrig pratat om sex förut egentligen, men innan jag skulle sova, och låg i sängen, så frågade han mig vad jag hade på mig. Jag svarade och vi pratade vidare lite på det. Jag vet att han haft sexuella kontakter med flera andra för några år sedan och jag vet inte riktigt om jag kan lita på honom att han menar allvar nu. Jag vill väldigt gärna träffa honom, men jag vill inte känna mig som någon kk. Jag vill att han ska älska mig för den jag är i sådana fall. Han säger ofta att jag är underbar och så vidare, men jag är fortfarande lite osäker på om jag verkligen vågar tro på det.

Vad ska jag göra egentligen? Jag har som sagt en pojkvän, men jag börjar tappa känslorna för honom mer och mer och är istället mer intresserad av den här killen. Han tar upp mina tankar jämt! Han sa även att om vi ska träffas som mer än vänner så vill han att jag ska göra slut med min pojkvän innan. Är det värt att göra det? Kan jag lita på honom? Jag uppskattar alla seriösa svar som jag kan få för jag känner mig lite kluven just nu samtidigt som jag är jätteglad för att vi skriver så mycket med varandra nu. Jag vill som sagt inte förlora honom. Finns det något smart jag kan säga till honom för att bättre kunna veta om han menar allvar med att han är kär i mig eller inte?

Kan även tillägga att jag är 18 år och att killen är 24 år.


   
Citera
Ämnesstartare

orkar int läsa


   
SvaraCitera

ja [ ] nej [ ] kanske [x]

Zapetta:

orkar int läsa


   
SvaraCitera

ja [ ] nej [ ] kanske [x]

Zapetta:

orkar int läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är sex år äldre än du
ni har aldrig träffats
du är på sin höjd attraherad av honom
Hur långt bort bor han?


   
SvaraCitera
Exner

Bestäm vad du vill med pojkvännen först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

han är sex år äldre än du
ni har aldrig träffats
du är på sin höjd attraherad av honom
Hur långt bort bor han?

Han bor ganska långt bort faktiskt, cirka 20 mil, men om vi skulle träffats så skulle vi mötts någonstans på vägen troligtvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Bestäm vad du vill med pojkvännen först.

Jag vet inte riktigt det faktiskt. Jag känner att vi börjar växa ifrån varandra och känner mig egentligen inte alls kär i honom egentligen, fast jag gillar honom väldigt mycket ändå. Men det skulle väl inte vara att vara otrogen mot min pojkvän om jag träffar den här killen enbart som en god vän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallojpådig:

Men det skulle väl inte vara att vara otrogen mot min pojkvän om jag träffar den här killen enbart som en god vän?

du känner dig ju "kär" i honom. Hur skulle du reagera om din pojkvän haft långvarig kontakt med en tjej på internet som han haft "känslor" för och sedan planerar att träffa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

du känner dig ju "kär" i honom. Hur skulle du reagera om din pojkvän haft långvarig kontakt med en tjej på internet som han haft "känslor" för och sedan planerar att träffa?

Det skulle ju givetvis inte kännas så bra, men min pojkvän vet inte om att den här killen existerar ens och jag vet att han också har några tjejkompisar som han bara pratar med via sms och internet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallojpådig:

Det skulle ju givetvis inte kännas så bra, men min pojkvän vet inte om att den här killen existerar ens

så du hade tänkt träffa en kille du är "kär" i i smyg? [tard] du gör ju som du vill men tänk om din kille gjorde så mot dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallojpådig:

men min pojkvän vet inte om att den här killen existerar ens

så det känns bättre att göra det helt bakom hans rygg?
Du skriver ju att du känner dig kär i killen du inte träffat. Jag personligen tycker inte det är schysst mot din kille att träffa internetkillen helt utan han vetskap. Men det är väl bara jag.

OM han får veta att ni träffats kan din relation med honom få sig en smäll. Jag vet inte om du har tänkt på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAKER SOM ÄR FEL BLIR INTE RÄTT BARA FÖR ATT MAN TROR ATT ENS PARTNER KANSKE GÖR SAMMA SAK.

Caps behövdes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hallojpådig:

Men det skulle väl inte vara att vara otrogen mot min pojkvän om jag träffar den här killen enbart som en god vän?

Att du är "småkär" i en annan kille kan jag tycka är otrohet faktiskt. Gör slut med din pojkvän först om du ska träffa en annan kille som du har känslor för.

Jag tycker du är elak mot din nuvarande kille.

Att ni är kära i varandra över internet behöver inte betyda att ni blir det i verkligheten, men lycka till! Och tänk på att du faktiskt har en pojkvän redan som du går bakom ryggen på.


   
SvaraCitera

Lyssna på postorderhoran, en mycket klok kvinna [y]


   
SvaraCitera