Aviseringar
Rensa alla

Är havregrynsgröt?


Ämnesstartare

mediakatt:

Det är en helt okej lunch om du inte tänkte röra dig överhuvudtaget under sex timmar efteråt.

Nope träna gör jag inte. Men jag blev för tusan hungrig snabbt 3 timmar efter =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Nope träna gör jag inte. Men jag blev för tusan hungrig snabbt 3 timmar efter =P

Jag menar "röra dig överhuvudtaget" bokstavligt. Om du däremot vill ha i dig nog mycket energi för att kunna gå omkring, skriva saker på ett papper, nysa, klia dig, prata och dylikt så behöver du få i dig mer näring än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag menar "röra dig överhuvudtaget" bokstavligt. Om du däremot vill ha i dig nog mycket energi för att kunna gå omkring, skriva saker på ett papper, nysa, klia dig, prata och dylikt så behöver du få i dig mer näring än så.

Jaha haha ok =P vad är en bra lunch då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jaha haha ok =P vad är en bra lunch då?

Beror på vad du äter resten av dagen, men en bra lunch bör innehålla både kolhydrater, protein, fett, vitaminer och mineraler. Framförallt bör den innehålla mer energi än exemplen du har tagit upp om du ska vänta i sex timmar med att äta igen. Ett exempel på en bra lunch kan vara soppa med grönsaker och linser i, två mackor och en frukt. Sallad med bönor och bulgur i kan också vara en bra lunch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan dock 3 ägg med bröd vara en bra lunch?


   
SvaraCitera