Aviseringar
Rensa alla

Är Hillary Clinton sjuk?


Ämnesstartare

Med alla saker som hänt henne och anfallen/ticksen hon fått, hostattackerna, att hon ofta helt tappar balansen och svimmar av. Är hon sjuk tror nu? Eller är det bara en konspiration? DISKUTERA!


Videos om det hela:






   
Citera
Ämnesetiketter

Tror att hon är lite småsjuk, vilket är vanligt när man blir lite till åren. Lägg därtill att presidentkampanjer är tuffa både fysiskt och psykiskt. Om man ser på tidigare kampanjer är detta inget ovanligt.

Richard Nixon togs in på sjukhus för en infektionssjukdom under en intensiv period av presidentkampanjen 1960. George H W Bush svimmade och kräktes under en middag i Japan, strax inför presidentvalet 1992.

Det som skiljer detta val från tidigare val är dels ett mer intensivt nyhetsklimat, dels faktumet att Clinton är den första kvinnliga presidentkandidaten i USA:s historia.

Såg att en tidning (om det var DN eller SvD) hävdade att Putin eller Trump skulle förgiftat henne hihihi Galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl ingen anledning att ifrågasätta att Mrs. Clinton har problem med lungorna. 

CBS News: Hillary Clinton's pneumonia raises questions about diagnosis, treatment


   
SvaraCitera
time
 time

Hon har lunginflammation. Eller hade. Sen fick hon antibiotika och mådde bättre redan till kvällen. Vilken jäkla power att orka presidentkampanja trots att man har lunginflammation!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Hon har lunginflammation. Eller hade. Sen fick hon antibiotika och mådde bättre redan till kvällen. Vilken jäkla power att orka presidentkampanja trots att man har lunginflammation!

.... varför sa dom då först att det var massa pollen i luften? Varför får hon dessa sapasmer? Varför orkar hon inte vara på cermonier eller liknande? Varför har hon inte hållit en presskonfrans på 6 månader? Det är nog mer än bara lunginflamation hon lider ut av....


   
SvaraCitera
time
 time

Axelinaaas: .... varför sa dom då först att det var massa pollen i luften?

För att lunginflammation, innan den bryter ut, kan ge liknande symptom som just pollenallergi. 

Axelinaaas: Varför får hon dessa sapasmer?

Om du med spasmer menar att hon svimmade på väg från ceremonin så är det ju för att hon fick värmeslag i samband med lunginflammationen. Spasmerna i seizure-videon är ju uppenbart på skoj, lite "oj vad kall min dryck var och vad många frågor det blev samtidigt". 

Axelinaaas: Varför orkar hon inte vara på cermonier eller liknande?

Hon hade ju lunginflammation! 

Axelinaaas: Varför har hon inte hållit en presskonfrans på 6 månader?

Vad har presskonferenser med något att göra? Hon arbetar ju stenhårt med sin presidentkampanj. Man måste inte hålla presskonferenser för att man kampanjar, hon har alltid föredragit att göra enskilda intervjuer och inte större frågestunder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Om du med spasmer menar att hon svimmade på väg från ceremonin så är det ju för att hon fick värmeslag i samband med lunginflammationen. Spasmerna i seizure-videon är ju uppenbart på skoj, lite "oj vad kall min dryck var och vad många frågor det blev samtidigt".

Aaaa det ser precis ut som spasmer, tror verkligen inte det är "ahha ojj kolla vad kall min dryck är". MAn reagerar inte så.

time:

För att lunginflammation, innan den bryter ut, kan ge liknande symptom som just pollenallergi. 

Hon hade ju dock blivigt "diagnoserad" med lunginflamation på fredagen.

time:
Vad har presskonferenser med något att göra? Hon arbetar ju stenhårt med sin presidentkampanj. Man måste inte hålla presskonferenser för att man kampanjar, hon har alltid föredragit att göra enskilda intervjuer och inte större frågestunder. 

Det är väldigt konstigt att en presidentkanidat under en valperiod inte hållit någon på 6 månader. 
Alla dessa små skaker kan obviulsy länkas ihop då allt verkar väldigt fishy 


   
SvaraCitera
time
 time

Axelinaaas: Aaaa det ser precis ut som spasmer

Ja, hon spasmar, men det ser ju inte på något vis ut som att hon får ett anfall. Hon är ju helt medveten och skrattar. Jag kan göra liknande rörelser när det är många som ställer frågor på en gång rätt i ansiktet på mig, ba whooooah. Det är inte ett anfall. 

Axelinaaas: Hon hade ju dock blivigt "diagnoserad" med lunginflamation på fredagen.

Ja? Vad sa jag då? 

Axelinaaas: Det är väldigt konstigt att en presidentkanidat under en valperiod inte hållit någon på 6 månader.

Nej, det är det inte. Det hade varit konstigt om hon inte pratade med journalister alls, mn det gör hon. Hon väljer bara alternativa former av att nå ut. Sen höll hon väl nyligen en större Q&A så sent som för en månad sen? 


   
SvaraCitera
time
 time

Axelinaaas: Alla dessa små skaker kan obviulsy länkas ihop då allt verkar väldigt fishy

Om man får en kick av konspirationsteorier ja. Läste nyligen en artikel om två prominenta konspirationsteoretiker som under en längre tid planterat in små historier och länkat samman händelse efter händelse specifikt när det kommer till Hillary, och till slut tar även vanlig media vid och fortsätter spinna på det, och sen går lättlurade människor på det eftersom de gärna sväljer allt som dissar Clinton. 


   
SvaraCitera

Hon har kanske någon åldersrelaterad sjukdom. Sen är det naturligt att människor försöker smutskasta en politiker, särskilt i detta presidentval.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Om man får en kick av konspirationsteorier ja. Läste nyligen en artikel om två prominenta konspirationsteoretiker som under en längre tid planterat in små historier och länkat samman händelse efter händelse specifikt när det kommer till Hillary, och till slut tar även vanlig media vid och fortsätter spinna på det, och sen går lättlurade människor på det eftersom de gärna sväljer allt som dissar Clinton. 

Egentligen så finns det ingen anledning att lita på henne (eller någon ut av de amerikanska politikerna). Hon smutskastar gärna folk. Särskilt såg vi det efter senaste skandalen kring Clinton och Bernie Sanders.
Vi kommer väl antagligen snart få se om det faktiskt är något då Julian Assange utmanat kanidaterna att lägga ut sina medicinska journaler (tror även trump sa att han skulle göra det) så om Clinton inte gör det blir det ännu mer fishy. 

time:

Ja, hon spasmar, men det ser ju inte på något vis ut som att hon får ett anfall. Hon är ju helt medveten och skrattar. Jag kan göra liknande rörelser när det är många som ställer frågor på en gång rätt i ansiktet på mig, ba whooooah. Det är inte ett anfall.

Fast hur hela hennes nacke och huvud reagerar krampigt är inte normalt läga när det är mycket ljud. 

time:
Ja? Vad sa jag då? 

Nej skit i det jag sa där, läste fel.

time:
Nej, det är det inte. Det hade varit konstigt om hon inte pratade med journalister alls, mn det gör hon. Hon väljer bara alternativa former av att nå ut. Sen höll hon väl nyligen en större Q&A så sent som för en månad sen? 

Jo, det är lite skummt. Och att hon gör det enskilt tyder bara mer på att hon är sjuk (inte i lunginfalamation) och att hon inte klarar dessa med större engagemang. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kampanjen verkar iallafall ha slitit på henne rejält mycket mer än på Trump. Hon verkar inte vara i form direkt. (Utöver lunginflammationen) Verkar vilja hålla sig till fasta manus, undvika presskonferenser och så vidare.

Men ja. Bisarrt att antingen hon eller Trump kommer vara USAs president 2017. 


   
SvaraCitera

Ja hon är sjuk, så pass sjuk att hennes hälsa kommer bli värre troligen. 
Jag har mina källor hahaaha folk är korkade som går på den officiella förklaringen att det bara skulle  vara ''lunginflammation''' 
Hon är utbränd och är under stor press men det är inte så konstigt!  
Hon är även smått psykiskt sjuk, men det är inget nytt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 :
Ja hon är sjuk, så pass sjuk att hennes hälsa kommer bli värre troligen. 
Jag har mina källor hahaaha folk är korkade som går på den officiella förklaringen att det bara skulle  vara ''lunginflammation''' 
Hon är utbränd och är under stor press men det är inte så konstigt!  
Hon är även smått psykiskt sjuk, men det är inget nytt. 

Delge gärna källorna. 

OnT: Teorin om sociopatologi ligger mig närmast, tror jag.


   
SvaraCitera

Jag tror att hon är sjuk, det är inte friskt att spasma ur helt slumpmässigt och Nej Time man spasmar inte ur bara sådär speciellt inte under en presskonferens och Nej du skulle inte ha spasmat ur pga stress.
Ja Clinton har förmodligen det stressigt men borde inte Trump ha haft det stressigare? Fler motståndare osv.
Att hon börjar asflabba mitt under en intervju är ju inte klokt och hennes konstiga, överexalterade beteende är också något att undra över.
Hon har säkert högfungerande autism med tanke på att hon beter sig väldigt konstigt i opassande situationer.
Att hon får någon slags attack som gör att hon inte kan stå med egna ben är ytterst allvarligt och den där hostan vet jag inte vad det beror på men om hon nu har svårt överhettning borde hon ju logiskt sett dricka mycket vatten så hostan och allt det försvinner.
Hon har ju trots allt rådgivare så hon behöver ju inte tänka och göra allt själv


   
SvaraCitera