Aviseringar
Rensa alla

"Är inte rasist har utländska kompisar"


shelly

Jag har också utländska föräldrar men jag skulle ALDRIG i hela mitt liv se ner på t ex romer, svarta, araber osv. Alla är lika värda så fuck rasism Tumme uppHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Bara för att vissa har ''sämre'' gener betyder det då att dem är mindre värda som person?

Nej, jag skrev ju i mitt första inlägg att alla är lika mycket värda - läste du inte det? MEN att vissa, biologiskt, klarar sig bättre varför ska man då "satsa" på t.ex. en som har fler ärftliga funktionshinder än någon annan. Förstår du hur jag tänker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Jag har också utländska föräldrar men jag skulle ALDRIG i hela mitt liv se ner på t ex romer, svarta, araber osv. Alla är lika värda så fuck rasism

Alla har fördomar, betyder inte att man vill utplåna en viss grupp av befolkning bara för det


   
SvaraCitera
shelly

debepe:

Nej, jag skrev ju i mitt första inlägg att alla är lika mycket värda - läste du inte det? MEN att vissa, biologiskt, klarar sig bättre varför ska man då "satsa" på t.ex. en som har fler ärftliga funktionshinder än någon annan. Förstår du hur jag tänker?

Hur menar du med ''satsa'' ? 


   
SvaraCitera
shelly

debepe:

Vem har sett ned på dem?

Rasister med fördomar = okunskap Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Hur menar du med ''satsa'' ?

Skaffa barn med eller föra över dennes gener


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Rasister med fördomar = okunskap

debepe: Alla har fördomar, betyder inte att man vill utplåna en viss grupp av befolkning bara för det


   
SvaraCitera
shelly

debepe:

Skaffa barn med eller föra över dennes gener

Så du påstår att t ex en svensk tjej ska istället välja en svensk kille bara för att han kan ha bättre gener än en arab? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Så du påstår att t ex en svensk tjej ska istället välja en svensk kille bara för att han kan ha bättre gener än en arab?

Om araben har ett medfödd, ärftligt funktionshinder och har typ ADHD/dyslexi (de brukar komma hand-i-hand) och är outbildat så påstår jag att det är bättre med en frisk, svensk. OCH TVÄRTOM.

Vit, svart, gul, brun eller röd hudfärg har absolut ingenting med svaga eller starka gener att göra. Däremot kan kroppsbyggnaden vara viktig och så vidare. Man måste tänka på att man kombinerar sina egna gener med den andres. 


   
SvaraCitera
shelly

debepe:

Om araben har ett medfödd, ärftligt funktionshinder och har typ ADHD/dyslexi (de brukar komma hand-i-hand) och är outbildat så påstår jag att det är bättre med en frisk, svensk. OCH TVÄRTOM.

Vit, svart, gul, brun eller röd hudfärg har absolut ingenting med svaga eller starka gener att göra. Däremot kan kroppsbyggnaden vara viktig och så vidare. Man måste tänka på att man kombinerar sina egna gener med den andres. 

Så det viktigaste är inte att man älskar varandra trots den andras brister och fel? 


   
SvaraCitera
shelly

Hade aldrig i hela mitt liv dumpat min pojkvän från balkan bara för att han har någon sjukdom eller ''ärftliga fel''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Så det viktigaste är inte att man älskar varandra trots den andras brister och fel?

Oftast är det kärleken eller attraktionen som styr oss när vi kommer till beslutet om att bilda familj med en annan människa så jag vet inte vad som är viktigast... Det är väl en åsiktsgrej. Jag själv skulle inte vilja föda ut ett barn som inte har samma biologiska förutsättningar som ett friskt barn, så därför skulle jag undvika att bli kär i någon som har sämre syn än mig - eftersom att jag själv har synfel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly: Hade aldrig i hela mitt liv dumpat min pojkvän från balkan bara för att han har någon sjukdom eller ''ärftliga fel''.

Så om han hade downs syndrom (jag tror det är ärftligt) hade du skaffat barn med honom, eller? 
Att dumpa är inte motsats till att skaffa barn med..... Men jag hade nog inte heller dumpat den jag är kär i 


   
SvaraCitera

"jag har inte konstig kvinnosyn, jag är kompis med 1 tjej"

har hört 1 umare säga så


   
SvaraCitera
shelly

debepe:

Så om han hade downs syndrom (jag tror det är ärftligt) hade du skaffat barn med honom, eller? 
Att dumpa är inte motsats till att skaffa barn med..... Men jag hade nog inte heller dumpat den jag är kär i 

Jag hade nog inte varit tillsammans med honom om han nu hade haft downs syndrom inte för att det är något fel med det! Sedan om mitt barn skulle få downs syndrom då hade jag inte blivit ledsen över. Sen att avstå från en person som har synfel är lite väl extremt tycker jag. 


   
SvaraCitera