Aviseringar
Rensa alla

Är invandrartjejer mer svårflörtade?


Ämnesstartare

svenska tjej är ovanligt lätta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

.......:
svenska tjej är ovanligt lätta

.......:
svenska tjej är ovanligt lätta

Måste hålla med där. Inte på ett negativt sätt.


   
SvaraCitera
mynona

Spotify: Hur kommer det sig att varje gång jag och min kompis går ut får vi alltid svenska tjejer men nästan aldrig någon invandrartej? Menar inte att döma alla men är ju nyfiken varför det är så? Det lär ju inte vara slumpen eftersom det alltid är samma visa om och om igen.

Om det stämmer är kanske skälen kulturella? Jämställdheten är större i Sverige och svenska tjejer vågar göra som killar och tacka ja mer än tjejer från mindre jämställda länder med andra förväntningar på sig hemifrån och andra moralregler vågar, tror du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Om det stämmer är kanske skälen kulturella? Jämställdheten är större i Sverige och svenska tjejer vågar göra som killar och tacka ja mer än tjejer från mindre jämställda länder med andra förväntningar på sig hemifrån och andra moralregler, tror du inte?

Antagligen är nåt i den stilen. Undrade mest om någon annan har liknande erfarenheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: En väldigt stor del av dom är ju från mellanöstern och afrika. Syftade mest på dom när jag gjorde en sån grov generalisering.

Afrika är en kontinent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som personer? nej

men kulturellt väntar de flesta nog ett längre tag innan de har sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta beror således på hur konservativt samhället de ar färgats av är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl helt på religion/uppväxt osv?

T.ex. En dansk tjej har ungefär samma uppväxt som en svensk så dom kanske gillar samma slags killar, tycker det är okej oså.

En från iran tycker nåt helt annat och kanske bara gillar folk från dom länder osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: Eller bara jag som har fått för mig det? Seriöst fråga.

I vissa delar av världen är det vanligare med normer som förespråkar en mer återhållsam eller ibland restriktiv syn på sexualitet. Bland svarta afrikaner tycker jag dock inte att det verkar vara så mycket åt det hållet, har högst begränsad erfarenhet så mina generaliseringar är inte välgrundade (Afrika är en enorm kontinent med tusentals distinkta kulturer), men min bild är svarta tenderar att vara rätt 'frigjorda' av sig och tenderar att vara rättframma men också respektfulla i sitt raggande.  

Sen kan det ju också vara så att sättet du försöker attrahera tjejer på, fungerar bättre på svenska tjejer än andra. Men att man med en annan approach hade kunnat få omvänt resultat. 


   
SvaraCitera
reben

hört att alla svenska tjejer e horor dom sa d alltid i skolan 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Easiness.jpg

OK, den här kartan handlar om hur enkelt det är att få tjejer i säng, inte hur lätt det är att inleda en relation med dem. Jag undrar hur man tagit fram denna. För att den ska ha något värde som diskussionsunderlag måste man nog veta hur man scorat länderna/tjejerna. Förmodligen är det rent subjektiva omdömmen. Kartan hittas på:

http://www.complex.com/city-guide/2013/10/map-easiness-of-girls-by-country   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Måste hålla med där. Inte på ett negativt sätt.

ja pga vi är mer jämlika här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hört jag e jätte svår o divig o dryg men jag e blatte bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja pga vi är mer jämlika här

Jämlikhet innebär väl inte automatiskt lättraggade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gasolinerainbow:

Easiness.jpg

OK, den här kartan handlar om hur enkelt det är att få tjejer i säng, inte hur lätt det är att inleda en relation med dem. Jag undrar hur man tagit fram denna. För att den ska ha något värde som diskussionsunderlag måste man nog veta hur man scorat länderna/tjejerna. Förmodligen är det rent subjektiva omdömmen. Kartan hittas på:

http://www.complex.com/city-guide/2013/10/map-easiness-of-girls-by-country   

Intressant. Har vart i flera gröna länder men har tyckt det varit svårare än sverige där.


   
SvaraCitera