Aviseringar
Rensa alla

Är Islam ett framtida hot mot demokratin i Europa?


Ämnesstartare

Samtidigt bör man veta att statistiskt sett så är islamska länder mindre jämställda än sina oislamska grannländer eller närliggande, i afrika, sydostasien, balkan, och mellanöstern. Verkar som ökad islamisering = minskad jämställdhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Inte islam, utan islamism och segregering. Om invandrare från odemkratiska länder lever i ghetton där man enbart umgås med människor som lever på samma sätt som i det odemokratiska samhälle man kom från, och inte deltar i demokratin man geografiskt bor i, vad blir resultatet? Det är segregering, och den islamism som kan följa av den, som kan utgöra ett sådant hot, inte islam som sådan

håller helt klart med. då jag själv bor i ett sådant samhälle kan jag inte mer än hålla med.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

håller helt klart med. då jag själv bor i ett sådant samhälle kan jag inte mer än hålla med.

Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, islam och muslimerna är idag det absolut största hotet mot demokratin. Dessutom borde alla muslimer totalförbjudas i kommun,-, landsting- och stats politiska organ. Dvs - INGA muslimer på poster inom kommun-, landsting- och stat. 

Tänk dig mardrömmen - en muslim som statsminister för ett muslimparti som har 51% av rösterna i ett regeringsval. Arg   Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Tack

känner t.om. folk som har gått till isis i mitt område vilket är rätt sorgligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att man joinar isis är ju en helt annan sak, det beror på den ökade islamfientligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wagner:
att man joinar isis är ju en helt annan sak, det beror på den ökade islamfientligheten

man hjälper ju inte att minska på fientligheten när man joinar isis direkt.


   
SvaraCitera
mynona

Anura:

känner t.om. folk som har gått till isis i mitt område vilket är rätt sorgligt.

Ja. Segregeringen och det följande ensidiga umgänget med andra som också har kommit från samma land gör att man håller liv i seder man annars skull ha gjort sig av med: hade segregeringen inte varit så stor är jag övertygad om att de flesta av de som nu blir radikala islamister hade varit moderna sekulära människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle ta typ 400år innan det blir en majoritet av muslimer i Sverige...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denna tråd är ett perfekt exempel på hur sjukt normaliserat det är med islamofobi. När man talar om De Farliga Gemensamma värderingar _muslimer_ har.  
När man talar om islamiska länder på ett sånt skrämmande och förenklat sätt, utan några postkoloniastiska, historiska eller politiska perspektiv som ligger till grunden på utvecklingen där.
Den här okunskapen och ignoransen skrämmer mig.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:
Nej, men de högerextrema makterna som växer är ett hot. 

Nämn något positivt med mångkultur.


   
SvaraCitera

Ja. Islam är det största hotet vi har i Europa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

man hjälper ju inte att minska på fientligheten när man joinar isis direkt.

Moské efter moské bränns ner, trakasserier och rasistiska skällsord. Muslimer tvingas stå till svars för vad andra muslimer gör på andra sidan jordklotet, muslimer har svårare att få ett jobb, utanförskap, man förstår juh varför man ansluter sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"muslimer"


   
SvaraCitera