Aviseringar
Rensa alla

Är jag alkis?


Ämnesstartare

Tidigare har jag haft ett missbruk med alkohol och det verkar som om det satt igång nu igen. Jag har inte varit nykter ända sedan dagen innan midsommar och av detta året har jag varit nykter max 30 dagar.. Varje morgon jag vaknar så mår jag så otroligt illa, kan inte ens käka innan jag fått i mig minst 2 bärs. Kallsvettas på morgonen och ibland vaknar jag på natten av att jag fryser och skakar. Tänker absolut inte söka behandling eller tala om detta för några som helst myndigheter. AA-möten är ingen alternativ för det har jag redan provat. Tips?


   
Citera

om du tidigare haft ett missbruk med alkohol borde du väl förstått att du inte kunde dricka något mer efter det...?


   
SvaraCitera

är frågan retorisk eller vad för annars kanske du supit bort merparten av all aktivitet i hjärnan.

go cold turkey. lägg om attityden mot detta och inse att alkohol är ett privilegium, inte en rättighet, bortskämda unge.


   
SvaraCitera

om du ej tänker söka hjälp av någon så får du försöka själv.


   
SvaraCitera

mvh jätteelak människa [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du tidigare haft ett missbruk med alkohol borde du väl förstått att du inte kunde dricka något mer efter det...?

Nja, jag var nykter i ca 4 månader efter mitt tidigare alkoholmissbruk sen gick det till helg drickande och nu till dagligt.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Nja, jag var nykter i ca 4 månader efter mitt tidigare alkoholmissbruk sen gick det till helg drickande och nu till dagligt.

mm, men om man missbrukat alkohol (på riktigt) kan man inte börja dricka alls igen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

är frågan retorisk eller vad för annars kanske du supit bort merparten av all aktivitet i hjärnan.

Minnet är deffnitivt försämrat men det är inte pga alkoholen hoppas jag!


   
SvaraCitera

mopsen:

lägg om attityden mot detta och inse att alkohol är ett privilegium, inte en rättighet, bortskämda unge.

[love]


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

kan inte ens käka innan jag fått i mig minst 2 bärs.

sök hjälp, dä blir bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

mm, men om man missbrukat alkohol (på riktigt) kan man inte börja dricka alls igen...

Sant, då pajar levern.


   
SvaraCitera
KSENIA

lägg ner

mvh knarko


   
SvaraCitera

Har du en gång blivit beroende och lyckats komma ur det så ska du hålla dig borta från det. risken att du blir beroende igen ökar för varje gång du dricker.

vill du inte ha hjälp utan tror dig klara det själv så sluta drick då. Kan du inte sluta på egen hand så är det bara att finna dig i att du kommer vara alkoholiserad för resten av livet.


   
SvaraCitera

spenatsmakarbajs:

Minnet är deffnitivt försämrat men det är inte pga alkoholen hoppas jag!

*definitivt

äh, rättar hela tr0d1

spenatsmakarbajs:

och av detta året

*under detta år

spenatsmakarbajs:

..

*.

spenatsmakarbajs:

alkis

*alkoholist

spenatsmakarbajs:

helg drickande

*helgdrickande


   
SvaraCitera

det handlar nog om alkoholen, vad skulle det annars vara? tänk på hur mycket allt vi stoppar i oss påverkar... ja, allt.


   
SvaraCitera