Aviseringar
Rensa alla

Är jag beroende?


Kitten

Infraröd:

Inte allt ger beroende. [no-no]

Det kan du inte säga. Det finns säkert en massa droger man inte kan utveckla ett fysiskt beroende av, men däremot kan man bli psykiskt beroende. Och det läskiga är ju att något du kanske inte blir psykiskt beroende av kanske har den effekten på mig.


   
SvaraCitera

Kitten:

men däremot kan man bli psykiskt beroende. Och det läskiga är ju att något du kanske inte blir psykiskt beroende av kanske har den effekten på mig.

Det är bra att du resonerar så; det är säkrast. Frågan du kan ställa dig själv är vad som skulle hända ifall du råkade bli psykiskt beroende av t.ex. LSD...


   
SvaraCitera
Kitten

Infraröd:

Det är bra att du resonerar så; det är säkrast. Frågan du kan ställa dig själv är vad som skulle hända ifall du råkade bli psykiskt beroende av t.ex. LSD...

Jag har ingen aning om vad som händer med mig fysiskt sett, jag har för mig att LSD var den drogen som nästan inte hade några bieffekter? Tror man kunde få lite synrubbningar eller något om man missbrukade under en längre period, annars har jag faktiskt ingen aning.
Men man kan spekulera lite i vad som skulle hända om till exempel mina föräldrar kom på mig eller nästan ännu värre, jag åkte fast för innehav av droger.


   
SvaraCitera

emiliaaat:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Kitten:

Men man kan spekulera lite i vad som skulle hända om till exempel mina föräldrar kom på mig eller nästan ännu värre, jag åkte fast för innehav av droger.

Precis, det är en annan femma. Det är tråkigheter.

Kitten:

Jag har ingen aning om vad som händer med mig fysiskt sett, jag har för mig att LSD var den drogen som nästan inte hade några bieffekter?

Beror givetvis helt på en själv. Du kan läsa bra fakta på erowid och engelska wikipedia.

Kitten:

Tror man kunde få lite synrubbningar eller något om man missbrukade under en längre period, annars har jag faktiskt ingen aning.

Ja, det finns en perceptionsstörning som heter HPPD. Det innebär i princip att man får synvillor i normalt tillstånd. Har dock själv aldrig mött någon person med detta, och har inte det själv heller. [smile]

En annan sak som bör nämnas är att toleransen stiger extremt fort på psykedelia, så om du ska slippa en tom plånbok och ändå "vill missbruka" LSD, så får du vänta minst 5 dagar till en vecka innan nästa tillfälle. En bra tjusning, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritinkin:

Beroende av spice? Snälla.

Kan mycket väl vara beroendeframkallande. Blir snarare förvånade om det inte är det.


   
SvaraCitera

emiliaaat:

Och drogen Spice som är laglig.

assoo shiiieeeet du är riktittt fastt assoo!!! [shake] dax att börja oroa sey tror ja nu fifan asso, köra knärkish stil hela dan varje da de går ju inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

Jag har ingen aning om vad som händer med mig fysiskt sett, jag har för mig att LSD var den drogen som nästan inte hade några bieffekter?

Sålänge du håller dig borta från det när du mår dåligt, så tror jag inte det är speciellt farligt.


   
SvaraCitera

emiliaaat:

Ja (Du röstade på detta alternativ)
64.5% (20 st)

men jag e fan inte beroende! 😛


   
SvaraCitera

emiliaaat:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

lulz på tråden f ö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emiliaaat:

Ja (Du röstade på detta alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emiliaaat:

Folk propagerar för mig att jag är beroende, och det skärmmer skiten ur mig. Har varit hög och seg, utom kontroll allt för länge

Hahahaha beroende av spice? Starkt jobbat [zzz]


   
SvaraCitera

emiliaaat:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

orka att ja-röstare nästan leder med DUBBLA procent[bigcheers]


   
SvaraCitera

Om du sitter och pundar Spice eller "andra naturväxter" under en veckas tid och sedan tro att du är beroende är otroligt sorgligt men samtidigt läskigt. Jag förstår att du blir skraj när dina propaganda polare inbillar dig massor utav skit som att du en dag kommer leva i en soptunna och sälja din kropp för en lina om du fortsätter ditt makalösa missbrukande som pågått i en HEL vecka. Men köp inte deras skit, nu finns det förstås ingen rejält bra forskning i Spice och det kan bevisas farligt om några år, vem vet. Men om du menar Cannabis med "andra naturväxter" så är det inte farligare än att ta en öl på vardagen.

Visst, risken finns att du blir en inbiten pundare som bara vill röka på och rhymea till negerdunk hela dagarna om du är en sån person till vardags. Men som när det gäller allt annat goda här i livet så varar inget för evigt, och det måste du inse. Du behöver inte lägga ner drogandet endast för syftet att du är rädd att bli beroende, för det är på gränsen till omöjligt att bli på Cannabis. Gör det vid speciella tillfällen, när du vill ha kul med kompisarna eller när du bara vill ligga i soffan och lata dig en lördag kväll. Drogen missbrukar inte dig, det är du som missbrukar den.

Och slutligen vill jag bara återigen påminna dig om att dina kompisar antagligen inte vet skit om droger, inte du heller. Så därför tycker jag att du ska hålla dig borta från dem helt tills du antingen mognat till och du kan ta vuxna beslut om vad som ska göras när och hur.

Jag är tuff.


   
SvaraCitera

MrKarl:

Visst, risken finns att du blir en inbiten pundare som bara vill röka på och rhymea till negerdunk hela dagarna

Lol. [crazy]


   
SvaraCitera