Aviseringar
Rensa alla

Är jag bi?


Ämnesstartare

Jag vet att jag gillar killar, men tror att jag också attraheras av tjejer. Jag känner att jag inte riktigt kan veta, är inte så gammal och vill inte stressa med att hitta en stämpel. Dock så känns det jobbigt att inte veta och att inte ha någon att prata med eftersom jag är så pass osäker... Detta är fösta gången jag någonsin reflekterat över det med andra människor. Någon som är bisexuell som kan berätta typ hur man vet? Känner inte att jag någonsin varit kär i en tjej, men har dock aldrig varit riktigt kär i en kille heller så


   
Citera
Kneko

Tro mig, det finns inte många människor där ute som vet vad för läggning de har till 100%. Alla är osäkra och vet inte vad de ska tro om sig själva. Du är inte ensam om att känna den frustrationen och förvirringen.

Stressa inte fram det. Du behöver inte veta din läggning just nu. Var öppen för nya saker och känn efter om det är rätt eller inte. Det är ju så många homosexuella märker att de är just homosexuella. Min kompis, som aldrig ens tänkt tanken på att hon skulle vara lesbisk, blev tillsammans med en kille för att sedan inse att nej, det var motsatsen till vad hon ville.

Prata med en kurator på skolan, UM eller psykolog om det, det kanske får dig att må bättre om du får ventilera om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kneko:
Tro mig, det finns inte många människor där ute som vet vad för läggning de har till 100%. Alla är osäkra och vet inte vad de ska tro om sig själva. Du är inte ensam om att känna den frustrationen och förvirringen.

Stressa inte fram det. Du behöver inte veta din läggning just nu. Var öppen för nya saker och känn efter om det är rätt eller inte. Det är ju så många homosexuella märker att de är just homosexuella. Min kompis, som aldrig ens tänkt tanken på att hon skulle vara lesbisk, blev tillsammans med en kille för att sedan inse att nej, det var motsatsen till vad hon ville.

Prata med en kurator på skolan, UM eller psykolog om det, det kanske får dig att må bättre om du får ventilera om det?

Tack så mycket för svar, det hjälper:)


   
SvaraCitera

Du är nog bisexuell. Men du hitta mig din rätte nån gång.


   
SvaraCitera