Aviseringar
Rensa alla

Är jag dum i huvudet eller vad?


Idek
 Idek
Ämnesstartare

Har nu kommit in i den fasen då man deppar p.g.a killar.. Det finns en kille jag gillar sjukt mycket, har aldrig gillat någon på dethär sättet. Vi började snacka via Tinder och jag började få riktigt starka känslor för honom. Jag vet att han också gillade mig, men antar att han tröttnat nu då vi inte skrivit på ett tag, innan det skrev vi varje dag. Jag har social fobi, och är därför väldigt blyg och känner mig otrygg i sociala situationer. Killen ville sjävklart prata via både Skype och telefon, men t.o.m det kändes jobbigt, och jag antar det var därför han tröttna, vi kom ju ingen vart. Är så himla frustrerad och arg på mig själv att jag bara släppte iväg chansen att få vara tillsammans med honom för att jag helt enkelt inte ens vågade prata med honom på Skype.
Har mått så himla dåligt över det också, och tycker det känns löjligt, men kan ju inte hjälpa det.. 
Tycker ni jag ska fråga hur han känner? Tänkte att om han fortfarande gillar mig så ska jag ta chansen och träffa honom, men säger han att han inte gör det kan jag bara försöka släppa honom och gå vidare, hur det nu ska gå... 
Vill också prata med någon (professionell) om min sociala fobi, försöka få hjälp med den, några förslag vem jag kan prata med?
Och nej, jag laddade inte ner Tinder för att träffa massa killar, gjorde det för skojs skull. Det var inte alls mening att börja gilla folk också, helt oplanerat.


   
Citera
b1son

Idek: Tycker ni jag ska fråga hur han känner? Tänkte att om han fortfarande gillar mig så ska jag ta chansen och träffa honom, men säger han att han inte gör det kan jag bara försöka släppa honom och gå vidare, hur det nu ska gå...

tkr definitivt du ska fråga hur han känner, du har väl mer att vinna än att förlora liksom. kan ju också va en idé att förklara varför du inte velat prata i telefon eller skype om du inte redan gjort det


   
SvaraCitera
Idek
 Idek
Ämnesstartare

b1son:

tkr definitivt du ska fråga hur han känner, du har väl mer att vinna än att förlora liksom. kan ju också va en idé att förklara varför du inte velat prata i telefon eller skype om du inte redan gjort det

Har berättat för honom, men han, likasom alla andra som inte vet och förstår vad social fobi är, förstår inte hur det känns osv..


   
SvaraCitera

Idek: Vill också prata med någon (professionell) om min sociala fobi, försöka få hjälp med den, några förslag vem jag kan prata med 

om du vill ha förslag på var du ska vända dig så kan du vända dig till kuratorn i din skola (antar att du är ganska ung osv) som kan ge dig råd? du kan annars också boka tid hos en kurator på umo eller vända dig till bup och få hjälp.


   
SvaraCitera
Idek
 Idek
Ämnesstartare

atte:

om du vill ha förslag på var du ska vända dig så kan du vända dig till kuratorn i din skola (antar att du är ganska ung osv) som kan ge dig råd? du kan annars också boka tid hos en kurator på umo eller vända dig till bup och få hjälp.

Yes, är 16. Tänkte att jag kanske skulle börja med kuratorn 


   
SvaraCitera

Oj. Det är svårt med social fobi. Prova KBT och om du vill så tycker jag du ska fråga honom, men liksom det verkar ju (från hansynvinkel) som att du inte var intresserad. Min pojkvän har i alla fall socialfobi och vi träffades via tinder. 


   
SvaraCitera