Aviseringar
Rensa alla

Är jag ensam om det?


dazed:

som KSMB hade uttryckt det

[love]


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

S3ON:

Absolut.. Men du är ju åtminstone inte myndig än, så lite makes it sense ändå.. Jag är 20+...

damn om det kommer att fortsätta så för mig också o:


   
SvaraCitera
kachin

Bor du hemma fortfarande?

När du flyttat hemifrån och lever Studentliv kommer du bli överlycklig för varenda liten krona som blir över.
Du kanske har allt nu men, tro mig, det blir sämre [wink]
Det är asnice att komma hem till sina föräldrar med ett välfyllt kylskåp med dyrbara pålägg som skinka osv..


   
SvaraCitera

Dagens I-landsproblem? Ta emot och var glad [cheers]


   
SvaraCitera

Har också problem med det där. Särskilt att det inte finns någon förståelse för det hos de allra flesta människor.


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

kachin:

Bor du hemma fortfarande?När du flyttat hemifrån och lever Studentliv kommer du bli överlycklig för varenda liten krona som blir över.Du kanske har allt nu men, tro mig, det blir sämre Det är asnice att komma hem till sina föräldrar med ett välfyllt kylskåp med dyrbara pålägg som skinka osv..

Jag bor fortfarande hemma ja, men mina föräldrar säger att dom kommer att finansiera min bostad och övriga kostnader. Och eftersom jag är enda barnet så tar jag det som trovärdigt 🙁

OF 5:

Har också problem med det där. Särskilt att det inte finns någon förståelse för det hos de allra flesta människor.

skönt att jag inte är ensam iallafall


   
SvaraCitera
kachin

zercko:

men mina föräldrar säger att dom kommer att finansiera min bostad och övriga kostnader

Okej det där är ju att ta i rätt så mycket.. Efter 18 (och efter du gått ut gymnasiet) har de ju inget ekonomiskt ansvar över dig. Vet du varför de vill betala för dig? Fråga varför de inte förstår att det stjälper snarare än hjälper dig. De säger säkert att de bara vill hjälpa men förklara att du måste lära dig försörja dig själv på egen hand osv (om du inte redan gjort det). Att "curlas" av sina föräldrar är sällan bra och du curlas mot din vilja till och med...


   
SvaraCitera
zercko
Ämnesstartare

kachin:

Okej det där är ju att ta i rätt så mycket.. Efter 18 (och efter du gått ut gymnasiet) har de ju inget ekonomiskt ansvar över dig. Vet du varför de vill betala för dig? Fråga varför de inte förstår att det stjälper snarare än hjälper dig. De säger säkert att de bara vill hjälpa men förklara att du måste lära dig försörja dig själv på egen hand osv (om du inte redan gjort det). Att "curlas" av sina föräldrar är sällan bra och du curlas mot din vilja till och med...

TACK!! Det är precis det som jag vill säga till dom!


   
SvaraCitera