Aviseringar
Rensa alla

Är jag för smal?


Ämnesstartare

Jag brukar få kommentarer av min morsa att jag håller på att bli undernärd och bla bla bla men jag vill gå ner några kilon till. På bilden så vägde jag 77,8kg och det var den 21 Maj, idag vägde jag 75,7kg.

[BILD]

Jag vill gå ner till ca 70 kg men det måste inte vara exakt 70 men däromkring.
Jag är 188cm lång och jag är nöjd med mitt bmi det är bara det att jag vill förminska min mage lite grand.


   
Citera
Ämnesetiketter

Bruh moment jag väger cirka 66 kilo och är 175 cm lång. Tycker inte du ska gå ner mer i vikt men eftersom att du säger att du vill ha lite mindre mage så tycker jag du borde isåfall flytta lite av vikten till kanske armarna och benen. Tränar du något eller deltar i någon sport?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Bruh moment jag väger cirka 66 kilo och är 175 cm lång. Tycker inte du ska gå ner mer i vikt men eftersom att du säger att du vill ha lite mindre mage så tycker jag du borde isåfall flytta lite av vikten till kanske armarna och benen. Tränar du något eller deltar i någon sport?

Nej inte direkt, jag lyfter 2kilos-hantlar 5 gånger i veckan dock men det är inga långa pass jag kör, jag brukar köra 3x10 hammer curls, overhead press, front lift, curls och lateral lifts. Jag lyfter främst bara för att hjälpa med att gå ner i vikt, jag vill inte bygga muskler, jag är nöjd med mina armar.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Nej inte direkt, jag lyfter 2kilos-hantlar 5 gånger i veckan dock men det är inga långa pass jag kör, jag brukar köra 3x10 hammer curls, overhead press, front lift, curls och lateral lifts. Jag lyfter främst bara för att hjälpa med att gå ner i vikt, jag vill inte bygga muskler, jag är nöjd med mina armar.

Jag förstår vad du menar. Problemet är ju att det är väldigt svårt att få bort fett runt magen och ljumsken. Har du någon speciell diet eller äter du bara mindre?


   
SvaraCitera

tycker inte att du är undernärd alls. har ungefär samma kropp som dig (fast 20cm kortare lol) och försöker går ner i vikt/bygga muskler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Jag förstår vad du menar. Problemet är ju att det är väldigt svårt att få bort fett runt magen och ljumsken. Har du någon speciell diet eller äter du bara mindre?

Jag kör väl LCHF om det är det du menar.

Försöker undvika kolhydrater men jag tar inte bort dem helt. Jag äter 1300 kalorier 6 dagar i veckan och den sista dagen äter jag 1800 kalorier för det är vad jag behöver för att stå still i vikt. Om jag äter 1300 kalorier och jag behöver 1800 kalorier så äter jag i ett underskott på 500 kalorier 6 dagar i veckan vilket blir 3000 kalorier per vecka vilket är ungefär ett halvt kilo (egentligen 3500). Enligt min matte så tar det lite över två veckor för mig att gå ner ett kilo.

Sen så har jag två dagar i veckan som jag får lägga lite hur som helst där jag får äta onyttigt men inom kalorigränsen för den dagen. Har jag inte haft min 1800-kalorier-dag så kan jag t.ex. kombinera den med en dag då jag får äta onyttigt om jag vill vilket jag ofta gör, jag hade blivit galen om jag hade varit tvungen att ge upp mat som jag gillar men som är onyttigt, det viktiga är att jag inte äter sånt varje dag utan max två gånger i veckan.


   
SvaraCitera

Du är inte undernärd men jag tycker inte att du borde gå ner jättemycket mer. Alltså, det är ju självklart upp till individen själv och vad DU mår bäst av, men jag hade försökt lägga på lite mer Skål


   
SvaraCitera

Tycker det är helt fel av förälder så väl som kompisar och andra personer att slänga ur sig kommentarer om din vikt såvida det inte är ett problem, det vill säga att du verkligen är undernärd. Det kanske börjar ringa lite varningsklockor angående ditt viktmål, och det faktum att du gått ner 2,1 kilo på drygt 1 månad och vill gå ner ännu mer när du redan är väldigt smal. Vad gäller din mage som du vill släta ner så skulle jag råda dig att prova magövningar, inte för att du tvunget vis vill bli muskulös men för att bränna fett där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyendres:
Tycker det är helt fel av förälder så väl som kompisar och andra personer att slänga ur sig kommentarer om din vikt såvida det inte är ett problem, det vill säga att du verkligen är undernärd. Det kanske börjar ringa lite varningsklockor angående ditt viktmål, och det faktum att du gått ner 2,1 kilo på drygt 1 månad och vill gå ner ännu mer när du redan är väldigt smal. Vad gäller din mage som du vill släta ner så skulle jag råda dig att prova magövningar, inte för att du tvunget vis vill bli muskulös men för att bränna fett där. 

Jag är ingen expert men jag har hört att man inte kan punktförbränna fett men jag säger inte att du har fel, bara att jag är lite skeptisk till det hela. Jag träffade några kompisar som jag inte sett i person på länge igår och de sa "Fan va du har gått ner i vikt" och de undrade hur mycket jag vägde innan och så där. Om du är nyfiken så vägde jag runt 115kg när det var som värst och då var jag 15 år men det var för fem år sedan.


   
SvaraCitera
Haien

Inte undernärd men nära på det. Vill du bli av med magen utan att helt tappa överkroppen bör du börja styrketräna samtidigt som du gå ner. Det hjälper att behålla det du har och ev. bygga mer muskler. 2kg hantlar kommer inte göra någon skillnad.

Försök med armhävningar och pull ups om du har tillgång till stång. Börja med en gång i veckan och kör sedan 2-3 gånger i veckan. Gör en eller ett par repetitioner under vad du maximalt hade klarat och vila sen nån minut för att sen göra ett till set. Klarar du inte av att göra en pull up eller armhävning kan du börja i översta positionen och bromsa på vägen ner, göra "negativa" reps.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Inte undernärd men nära på det. Vill du bli av med magen utan att helt tappa överkroppen bör du börja styrketräna samtidigt som du gå ner. Det hjälper att behålla det du har och ev. bygga mer muskler. 2kg hantlar kommer inte göra någon skillnad.

Försök med armhävningar och pull ups om du har tillgång till stång. Börja med en gång i veckan och kör sedan 2-3 gånger i veckan. Gör en eller ett par repetitioner under vad du maximalt hade klarat och vila sen nån minut för att sen göra ett till set. Klarar du inte av att göra en pull up eller armhävning kan du börja i översta positionen och bromsa på vägen ner, göra "negativa" reps.

Jag blir ganska ansträngd efter att jag har kört mina övningar, jag brukar lyfta 5 gånger i veckan. Jag lyfter främst för att hjälpa till med viktnedgång och för att försöka behålla mina muskler, jag har inget intresse av att bygga muskler direkt.


   
SvaraCitera

Bruh vi är typ lika långa och jag ligger runt 60


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Bruh vi är typ lika långa och jag ligger runt 60

Det låter ju inte så nice, du måste vara väldigt benig om du bara väger 60 och är 188cm lång.


   
SvaraCitera

Lazarus:

Det låter ju inte så nice, du måste vara väldigt benig om du bara väger 60 och är 188cm lång.

Nah bara lite, dock är ja nog typ 186 men endå


   
SvaraCitera
Haien

Lazarus:

Jag blir ganska ansträngd efter att jag har kört mina övningar, jag brukar lyfta 5 gånger i veckan. Jag lyfter främst för att hjälpa till med viktnedgång och för att försöka behålla mina muskler, jag har inget intresse av att bygga muskler direkt.

Ja men att ansträngas och bryta ner muskler är olika saker.

Om du ska bli av medmagen måste du gå ner flera kilon till, gör du det kommer också dina armar att bli mycket tunnare, tunnare än du själv vill. Därför ska du träna för att behålla det du redan har, medan du blir av med magen.


   
SvaraCitera