Aviseringar
Rensa alla

Är jag för smal ? vad ska jag göra ? :/


Ämnesstartare

Hej hej , jag är 14 år gammal och är 158 cm lång ungefär ..
Jag väger 40 kg och jag tycker att det är för lite för mig vad tycker ni ? Och vad ska jag äta för slags mat och hur många måltider ska jag äta på ? Snälla kan jag få bra tipps skulle bli glad då 🙂 Jag vill väga ungefär 50 kg men de är inte så lätt att gå upp som att gå ner :/ HJÄLP ! tack i förhand .


   
Citera
Ämnesetiketter

Ät frukost, ät middag, ät mellanmål och ät kvällsmat. Ät i skolan också. Skräpmat och snackas är också fina grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaabbiizz:

är inte så lätt att gå upp som att gå ner

Oj. Försiktig med vad du säger. Tjockisarna lär hata dig för det där. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fortsätt äta efter det att du är mätt. sedan kommer du ju troligtvis inte färdigväxt heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar det jag skrev här ovan......................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät efterätt varje dag:) Frukost-efterätt lunch-efterätt middag-efterätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej jag ska göra de , tack för tippsen 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju träna också så du inte bara bygger fett liksm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Oj. Försiktig med vad du säger. Tjockisarna lär hata dig för det där.

Fast hon har rätt i vad hon säger. Det är generellt mycket lättare att gå ner än upp.

Men aah, TS, du väger för lite.
Drick mycket kalorier, det är ett lätt sätt att få i sig massor energi utan att man blir mätt. Att äta onyttiga fettiga saker i din situation är inte heller helt fel, men för mig själv så går jag upp bättre om jag äter stora tillagade måltider ett par gånger om dagen än om jag äter en påse chips. Jag har försökt gå upp i åratal till och från men det var först när jag började äta mycket lagad mat, dricka ett par proteindrinkar om dagen och träna muskler som jag lyckades gå upp flera kilon och hålla mig till den vikten.
För oss som är naturligt smala utan ÄS så tror jag att vi borde rikta in oss på att bygga muskelmassa. Att bara ha någon önskan om att gå upp vilket gjort att jag druckit grädde och ätit så mycket fett som bara är möjligt, har faktistk inte gett några resultat för mig. Men det är så klart individuellt, det kanske funkar för dig.
Råkar ju också vara så att muskler är snyggare än fett också, om det inte går till överdrift.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

du kan ju träna också så du inte bara bygger fett liksm

styrketräna [wink]


   
SvaraCitera

gaabbiizz:

men de är inte så lätt att gå upp som att gå ner

jag har prövat, och det är lättare att gå upp än ner [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

jag har prövat, och det är lättare att gå upp än ner

Jag med. Agreed.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheBear:

Skräpmat

framtidstron är död:

onyttiga fettiga saker

Fast... njae... kanske inte, känner jag. det är inte bara kalorier som är onyttigt... ät riktig mat istället

Men det finns massor av tips på internet om energirika nyttiga saker... brukar inte riktigt läsa sånt så noga eftersom jag inte behöver gå upp i vikt, men typ avocado och nötter är bra tror jag... och så kanske du inte behöver dricka lättmjölk, tex? äsch, jag vet inte. kolla på googlis [y]


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag med. Agreed.

Höhö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheBear:

Ät frukost, ät middag, ät mellanmål och ät kvällsmat. Ät i skolan också. Skräpmat och snackas är också fina grejer

Word. [y]


   
SvaraCitera