Aviseringar
Rensa alla

Är jag för tjock ? 15 årig tjej .


Ämnesstartare

Hej . Jag är en 15 årig tjej som inte är nöjd med min kropp .
Känner mig för det mesta tjock och tycker det är jobbigt att titta på min kropp i spegeln .
Jag är ca . 170 cm , väger runt 68 kg (längesen jag vägde mig för jag pallade inte titta på vad jag vägde , mådde bara mer dåligt .) Är det mycket för att vara 15 år ? Magen och låren är det som jag tycker är jobbigast att titta på .
Jag tycker att mina lår är för tjocka , magen putar ut lite och jag känner att jag är ganska bred .
Nästan alla tjejerna i min klass är smala och fina , vissa är kanske lite kurviga , men inte tjocka . Det känns som bara jag är den "tjocka tjejen i min klass" medans alla andra är fina och smala .[sad]
Jag har storlek 38/40 och ibland 42 i kläder och skäms för min storlek . Den storleken är vad min mamma har i kläder liksom och alla andra i min ålder har storlek 34/36 .
Min drömvikt skulle nog vara att väga 62-64 kg , och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna nå dit .
Behöver jag nå dit eller hur ska jag göra ?


   
Citera
Ämnesetiketter

motionera.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök fokusera på de du tycker om med ditt utseende


   
SvaraCitera

lolcat:

Börja missbruka amfetamin

det är dåligt att missbruka amfetamin. inte nödvändigtvis att bruka det, men jag vill ju inte bryta mot några forumregler.


   
SvaraCitera

matilda95s:

Behöver jag nå dit eller hur ska jag göra ?

Det väljer du själv.
Om du tror att du skulle vara lyckligare av att väga den vikten så go for it.
Var försiktig med att banta bara, det är lätt att fastna i ett dåligt mönster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

curiousgirl:

försök fokusera på de du tycker om med ditt utseende

Brukar försöka göra det när jag mår som sämst med min kropp , men det brukar oftast sluta med att man "pekar" ut dom sakerna man inte gillar med sin kropp istället .


   
SvaraCitera

nej du är inte för tjock men ifall du vill göra nåt åt saken så gå ut och spring varje dag

springa är det perfekta


   
SvaraCitera

Men du är normal.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

det är dåligt att missbruka amfetamin. inte nödvändigtvis att bruka det, men jag vill ju inte bryta mot några forumregler.

Om man bara brukar det så blir det i alla fall en rätt långsam bantning, krävs ett sunt missbruk för att kilona ska rasa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nej du är inte för tjock men ifall du vill göra nåt åt saken så gå ut och spring varje dag

springa är det perfekta

Har haft lite tankar på det , men nu när det är så kallt har man ingen lust att springa , får kanske börja promenera nån halvtimme varje dag istället men vet inte om det ger så mycket resultat på vikt ?


   
SvaraCitera

kanske inte tjock, men du skulle säkert må bättre både psykiskt och fysiskt om du gick ner några kilon[party]


   
SvaraCitera

matilda95s:

Har haft lite tankar på det , men nu när det är så kallt har man ingen lust att springa , får kanske börja promenera nån halvtimme varje dag istället men vet inte om det ger så mycket resultat på vikt

kallt spelar oftast ingen roll, det jobbiga är bara att gå ut men när du väl har börjat röra på dig så blir du ju varm. promenader funkar också bra, du kan ju promerna i ett snabbt tempo om du så vill det. gå ut och spring/jogga/promenera 30 min om dagen så kommer det ge bra resultat.

äta nyttigare kan du ju också göra ifall du nu inte gör det. äta mindre hjälper inte direkt men man ska inte gå runt och småäta hela tiden som typ alla gör, det är det värsta. ät ordentliga måltider så hjälper det också.


   
SvaraCitera

hade du varit "för tjock" hade du inte behövt fråga


   
SvaraCitera

OF 5:

hade du varit "för tjock" hade du inte behövt fråga


   
SvaraCitera