Aviseringar
Rensa alla

Är jag för ung för att vara bög?


Ämnesstartare

Min släkt/vänner och jag allt detdära. Iallafall. Det flesta av dem tycker att jag är för ung för att jag veta om jag är bög eller inte. Men jag är väldigt säker på att jag är bög. Jag har faktist aldrig tvekat. Men när dem säger så. Så börjar jag bli osäker på om jag är för ung för att veta. Vad tycker ni?

Justja , Jag är 13.


   
Citera

Bög behöver inte vara en fast identitet som sitter livet ut. Tänder du på killar nu så gör du och då spelar det inte så stor roll vad du kallar dig eller hur gammal du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, du är inte för ung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

Bög behöver inte vara en fast identitet som sitter livet ut. Tänder du på killar nu så gör du och då spelar det inte så stor roll vad du kallar dig eller hur gammal du är.

Jo, alla måste ha en identitet och sitta i ett fack. Bögar ska umgås med bögar, heteros ska umgås med heteros. Annars blri det fel. Bögar kan också umgås med tjejer, lebbar kan umgås med killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Ja, det är en åldersgräns på 15 år för att vara bög.

Kan du förklara dig? Varför är det så? Eller drygar du bara runt för att du inte har något liv?


   
SvaraCitera

Sebbe13:

Kan du förklara dig? Varför är det så? Eller drygar du bara runt för att du inte har något liv?

Av de svar du har fått, så väljer du det där att svara på?
Troll eller?


   
SvaraCitera

nej


   
SvaraCitera

Sebbe13:

Kan du förklara dig? Varför är det så? Eller drygar du bara runt för att du inte har något liv?

Lagen säger det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta något år så att du mognar till litee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är 13... ta't lugnt, tänk inte så mycket på om du är bög eller ej. Om du faller för en kille, fine, men inte ska man sitta och tänka på sånt i din ålder:) Jag brukar säga att man är straight tills man tycker om en kille/tänder på killar:)


   
SvaraCitera

Sebbe13:

Vad tycker ni?

Man kan inte vara för ung för att vara bög. Det finns ingen åldersgräns, [love]

mp4-12c:

Jag brukar säga att man är straight tills man tycker om en kille/tänder på killar:)

Jag brukar säga att man är homo tills man tycker om en av motsatt kön/tänder på motsatt kön. 🙂

Mkenzie:

vänta något år så att du mognar till litee

Varför ska kärlek ha en åldersgräns? Aldrig fattat grejjen. (Inte med "mognads"-gränser heller.)


   
SvaraCitera

Man kan inte vara för ung för att vara bög.. (Vem fan har kommit på det?!)

Man vet själv vad man gillar och inte gillar, tänder du på killar så gör du det vare sig ålder... Du vet själv vad du är, och ingen annan kan veta det trots att dem vuxna säger annat, men dem är vuxna och tror sig veta allting...

Gör det som känns rätt, YOLO! [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Man kan inte vara för ung för att vara bög. Det finns ingen åldersgräns, Jag brukar säga att man är homo tills man tycker om en av motsatt kön/tänder på motsatt kön. :)Varför ska kärlek ha en åldersgräns? Aldrig fattat grejjen. (Inte med "mognads"-gränser heller.)

Okej


   
SvaraCitera

Sebbe13:

Min släkt/vänner och jag allt detdära. Iallafall. Det flesta av dem tycker att jag är för ung för att jag veta om jag är bög eller inte. Men jag är väldigt säker på att jag är bög. Jag har faktist aldrig tvekat. Men när dem säger så. Så börjar jag bli osäker på om jag är för ung för att veta. Vad tycker ni?

Justja , Jag är 13.

Om du säger själv att du aldrig tvekat så finns det ingen anledning att göra detta när folk påstår att du är för ung heller.

Visst, det händer mycket i den tidiga tonåren då man kommit in i puberteten och hormonerna lekar med känslorna.
Men mitt tips är att lita på det DU känner och inte på vad andra säger.

Du vet bäst själv hur du känner och andra kan inte gå in och säga annat [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firefox:

Om du säger själv att du aldrig tvekat så finns det ingen anledning att göra detta när folk påstår att du är för ung heller.Visst, det händer mycket i den tidiga tonåren då man kommit in i puberteten och hormonerna lekar med känslorna.Men mitt tips är att lita på det DU känner och inte på vad andra säger.Du vet bäst själv hur du känner och andra kan inte gå in och säga annat

Du ... Du har en poäng där 🙂


   
SvaraCitera