Aviseringar
Rensa alla

är jag me barn eller inte :S


Ämnesstartare

det är snart 2 veckor sen jag hade oskyddat sex,fick min mens igår. jag blöder inte alls lika mkt som jag brukar. har haft ont i brösten i 3 dagar nu. Hjääälp ?


   
Citera

Gör ett test [y]


   
SvaraCitera

Emelieee95:

,fick min mens igår


   
SvaraCitera

Man kan få mens även fast man är gravid, det är väldigt väldigt vanligt. Dock hymlar man av någon anledning med den informationen. Tycker det låter konstigt att du plötsligt blöder mindre. Ömmade bröst är ett ganska säkert graviditetstecken, gör ett test, dock tror jag du måste vänta två veckor till för att testet ska ge ett säkert svar.


   
SvaraCitera

schism:

Emelieee95: ,fick min mens igår

man kan få mens även om man är gravid.


   
SvaraCitera

har hör rykten om att det finns test att köpa för sånt där men vad vet jag


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

man kan få mens även om man är gravid.

Knäppt. bra av folk att gå ut med fel info.


   
SvaraCitera

schism:

Knäppt. bra av folk att gå ut med fel info.

tror dock att det hör till ovanligheterna.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tror dock att det hör till ovanligheterna.

ovanligheter och ovanligheter, hur ovanligt menar du? en på tusen, en på tio? skillnaden kan vara stor. enl lounge fact är det väldigt vanligt.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Gör ett test

för man kan som sagt få mens även om man är gravid


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tror dock att det hör till ovanligheterna.

Men nej det är inte ovanligt.

Det som är ovanligt är folk som vet om att man kan få mens under en graviditet. Vet hur många som helst som går efter mottot "Jag är inte gravid om jag får mens."


   
SvaraCitera

Graviditetstest förslagsvis ? ;o


   
SvaraCitera

schism:

ovanligheter och ovanligheter, hur ovanligt menar du? en på tusen, en på tio? skillnaden kan vara stor. enl lounge fact är det väldigt vanligt.

Lounge fact:

Men nej det är inte ovanligt.

tänkte typ 5-10%.
fast jag har hört innan att det är rätt vanligt ändå men man har ju fått en viss undervisning i skolan osv. som man ofta väljer att tro på.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tänkte typ 5-10%.
fast jag har hört innan att det är rätt vanligt ändå men man har ju fått en viss undervisning i skolan osv. som man ofta väljer att tro på.

typiskt skolan att ha fel. som med allt som lärs ut om genetik.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tänkte typ 5-10%.
fast jag har hört innan att det är rätt vanligt ändå men man har ju fått en viss undervisning i skolan osv. som man ofta väljer att tro på.

Exakt, och på ungdomsmottagningen frågar dem om man har fått någon mens som det är någon betydande faktor. Tycker det är dags att börja tuta i ungarna att man ska testa sig även om, önskar att någon stor organisation körde igång en sådan kampanj.


   
SvaraCitera