Aviseringar
Rensa alla

Är jag mentalt sjuk? [tjej, 17]


Ämnesstartare

Jag är självmordsbenägen...har försökt att ta självmord men jag är för feg, jag vågar bara skära mig med en rakhyvel och inte med en kökskniv. Och en gång åt jag 30 sömntabletter "50 milligram" men överlevde. Jag är så jävla deppig och känner mig som en nolifer. Jag har bara 3 vänner, min mamma, min bror och en vän jag har känt sedan jag var 10 bast. Jag vill inte ha fler vänner än så. Jag älskar att vara ensam och vågar inte gå ut eftersom jag känner mig så ful + att ifall någon avlägsen vän skulle få syn på mig och som skulle vilja prata med mig. Jag går inte i skolan, jag är nog Sveriges största skolkare 🙂 jag har bara gått 8 gånger i skolan, och det var för ett år sedan. Jag har sammanlagt skolkat 3/4 år. Jag tror jag är mentalt sjuk eftersom jag tror också att det finns aliens som tittar ner på mig och att de ska plocka upp mig i sina ufon. Jag tittar på dokumentärer om dem 24/7...det känns som om jag inte har några känslor. Haha, och jag har alltid - I HELA MITT LIV, känt att jag är 'the chosen one" som Jesus tex -.- jag vill inte träffa en psykolog för då kanske jag inte får barn i framtiden...för ifall man är 'mentalt sjuk' så får man väll inte ha det. Och jag älskar barn. Om jag inte får ha barn...så tar jag självmord. Ett barn skulle göra mig så glad, barn är det enda som ger mig glädje. Min systerdotter gav mig en kram och sa "jag älskar dig"...då fick jag en stark varm våg av kärlek och lycka, den typen av lycka har jag inte haft på flera år. Det var som ett plåster på såret [såret är min deppresion]. Är jag mentalt sjuk? Eller är jag bara starkt deprimerad? 


   
Citera
NEMI
 NEMI

Att du har en psykisk sjukdom behöver inte vara ett hinder för barn, särskilt inte om du redan nu försöker hitta en väg till en bättre psykisk hälsa. Ta kontakt med en psykolog, eller kurator prata bara med någon om hur du känner.


   
SvaraCitera

Det är väl självklart att du ska söka hjälp? Att skaffa barn medvetet utan att ha gjort det är inte ok. Och jo alla oavsett föräldrakvalite får skaffa barn


   
SvaraCitera

Ett barn gör inte dig "frisk"

 


   
SvaraCitera

Jag skulle tro att du inte är troende i någon, så lätt är det att gissa. Sök hjälp eller lär dig om livet, barn är inte ett alternativ. Man födder bara inte barn, det är väldigt krävande att lära dem de rätta sakerna i livet.


   
SvaraCitera

Jag skulle tro att du inte är troende i någon, så lätt är det att gissa. Sök hjälp eller lär dig om livet, barn är inte ett alternativ. Man födder bara inte barn, det är väldigt krävande att lära dem de rätta sakerna i livet.


   
SvaraCitera

ska vi vara sjuka tillsammans jag vill ha en vän jag har INGA  


   
SvaraCitera

gullenulle: Och en gång åt jag 30 sömntabletter "50 milligram" men överlevde.

Det existerar inga sömnmedel som går att ta livet av sig med längre (utan att behöva arbeta rejält på det), så inte direkt förvånande.

I övrigt bör du fundera på om du verkligen tycker som du gör om saker eller om det är tvångsmässigt för att skydda dig.


   
SvaraCitera

Chuz Martinez: Det existerar inga sömnmedel som går att ta livet av sig med längre (utan att behöva arbeta rejält på det), så inte direkt förvånande.

Hur går det ihop? Om man tar en stor överdos av något så dör man av det?


   
SvaraCitera

Johansson:

Hur går det ihop? Om man tar en stor överdos av något så dör man av det?

det är väl nåt i stil som man kan inte äta för mycket chips


   
SvaraCitera

FNÖ:

det är väl nåt i stil som man kan inte äta för mycket chips

Hmm sant, men nog finns det någon tok som dött av för mycket chips i kroppen typ.


   
SvaraCitera
Bakric

Johansson:

Hmm sant, men nog finns det någon tok som dött av för mycket chips i kroppen typ.

Jupp, det kallas kostrelaterade sjukdomar.


   
SvaraCitera

Bakric:

Jupp, det kallas kostrelaterade sjukdomar.

du ljuger!!!!Förvånad


   
SvaraCitera
Bakric

FNÖ:

du ljuger!!!!Förvånad

Oh shit, i'm compromised!
Sanningen är att chipstillverkarna har ett gäng magiker i sina källare som ser i sina kristallkulor när någon snaskar chips.
När tillräckligt många påsar blivit uppnådda, ja då jävlar blir det avada kedavra för hela slanten!
Anledningen till detta är att chipstillverkarna fått i uppdrag av Hitlers arvingar att utrota människor med dålig disciplinBlink


   
SvaraCitera

Chuz Martinez:

Det existerar inga sömnmedel som går att ta livet av sig med längre (utan att behöva arbeta rejält på det), så inte direkt förvånande.

Men egentligen så finns det ju, om du äter för många doser/tar det fel så kan du ju dö utav det.Nu tror jag nog dock att hon tog sömntabletter som inte hade det medlet i sig, men om du doserar det fel kan du svimma och i värsta fall dö!


   
SvaraCitera