Aviseringar
Rensa alla

Är jag överviktig


Ämnesstartare

Hej jag är en tjej som är 15 år och är 1.70 och väger runt 70 är detta normalt för jag vill gå ner i vikt och jag tränar mycket styrka men är det bättre att göra något annat? för ett år sen vägde jag 78 som mest! Och sedan så gick jag ner massor men jag  tränar mer nu än vad jag gjorde då är detta skumt ? Snälla hjälp mig 


   
Citera
Ämnesetiketter

beror på hur din kropp ser ut. men tkr inte det låter som mkt


   
SvaraCitera

Låter inte som om du skulle vara  vätmrat tjock. Sen måste man inte nödvändigtvis vara smal för att vara snygg heller. 🙂


   
SvaraCitera

kolla spegeln inte vågen 


   
SvaraCitera

Några kilo kanske, men inte särskilt mycket.


   
SvaraCitera

Alltså, muskler gör dig ingen nytta om du vill gå ner i vikt.. Börja spring en massa istället.. 


   
SvaraCitera

Inte fan är man väl överviktig om man väger lika mycket som man är lång, det är normalt.
Alltså är man 1.70 så ska man väga 70, 160 lång - 60 kg. osv..


   
SvaraCitera

Du har ett BMI på lite mer än 24, vilket är helt normalt, så nej, du är inte överviktig!


   
SvaraCitera

är 174, vägt typ 72 som mest, folk har fortfarande sagt VA SMAL DU E då också. Klart vikt ser olika ut på olika kroppar men generellt tror jag inte man är tjock om man väger 70 till 170 cm. Tror det är vad som ses som överkant av normalt typ. 🙂 viktigaste är attman trivs i kroppen och försöker hålla sunda mat- och motionsvanor.


   
SvaraCitera

Jag är 170 cm lång och väger 44 kg (vet att jag är underviktig..)


   
SvaraCitera

muskler väger mer än fett GLÖM ALDRIG DET yeezus


   
SvaraCitera