Aviseringar
Rensa alla

Är jag omöjlig att älska?


Exner

Jungman: Och om det som gör en lycklig och tillfreds är att isolera sig från andra? Hur skall förändring då kunna ske?

Poäng. Återkommer.


   
SvaraCitera

Nej. Du är inte omöjlig att älska. 

Personligen tror jag dock kan man ha svårt att känna sig älskad av andra om man inte är tillräckligt stabil i sig själv. 

Men försök ta det lugnt. Det kommer att lösa sig. 


   
SvaraCitera

Jungman: Och om det som gör en lycklig och tillfreds är att isolera sig från andra? Hur skall förändring då kunna ske?

Hur kan en sakna umgänge om det bästa som finns är att isolera sig från andra? Är inte det två motsatser som talar emot varann?  


   
SvaraCitera

obs: instämmer med att det oftast finns fler nyanser i problem än svart och vitt, men ja 


   
SvaraCitera

S3ON: Hur kan en sakna umgänge om det bästa som finns är att isolera sig från andra? Är inte det två motsatser som talar emot varann?

Nej, isolation kan visa sig vara bästa möjliga alternativ för sinnesfrid i rådande situation även om man helst skulle se något väldigt annorlunda


   
SvaraCitera

Jungman: Nej, isolation kan visa sig vara bästa möjliga alternativ för sinnesfrid i rådande situation även om man helst skulle se något väldigt annorlunda

Jo, men då handlar en ju ej riktigt efter ett långsiktigt intresse, utan efter en slags provisorisk nödplan?


   
SvaraCitera

S3ON: Jo, men då handlar en ju ej riktigt efter ett långsiktigt intresse, utan efter en slags provisorisk nödplan?

Kanske skulle isolation från andra i sällskap av någon annan vara det man strävar efter? Men i avsaknad av andra så är det näst bästa man kan göra för att inte drivas till vansinne vara att vara helt själv?

Det finns mängder med anledningar till isolation som inte är direkta motsägelser till strävan efter närhet till någon annan är min poäng


   
SvaraCitera

Börja med att älska ensamheten <3 


   
SvaraCitera
b1son

killar har inga känslor tyvärr


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Börja med att älska ensamheten <3 


   
SvaraCitera