Aviseringar
Rensa alla

Är jag patetisk? Läs!


Jag tycker inte att du är patetisk, Man får tänka på sigsjälv lite mer i sånna lägen. Har själv samma 'problem' eller vad man ska säga. Har väldigt svårt för att låta bli att hjälpa och vara där för andra och bara sattsa på migsjälv, men jag tror att det är det som man måste göra om man ska kunna ta sig ur dåliga vanor och liknande som man har.

Om den personen är din vän så tycker man att den borde förstå när du säger att du inte kan snacka om sånna saker.


   
SvaraCitera

Alla manniskor ar olika, en del pratar oppet om sina problem och en del ar tysta. En del kan man oppna sig for och fora ett bra samtal med och en del kan man inte gora det med. Ingenting patetiskt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det tycker jag inte! Det är lätt att dras ner i andras dåliga mående. Visst ska man lyssna och finnas till för sina vänner men till viss gräns. Har man en vän som mår riktigt dåligt, kanske till och med har självmordstankar så tycker jag att det är rätt att man föreslår personen i fråga att söka professionell hjälp! Något mer kan du ju inte göra, du måste ju i första hand ta hand om ditt eget mående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderlinedisorder:

Finns det normala människor här?

[tired]


   
SvaraCitera

borderlinedisorder:

eller att mina vänner pratar med mig, te.x att dem skadat sig och sånt. Jag säger att dem får ringa typ psyk, akutteam.

Du avgör ju själv om du är redo för att prata om det eller inte. Och du verkar inte redo att prata om varken ditt mående - eller ta del av andras (vilket kan vara svårt om man själv mår dåligt).

Förklara snällt för dina vänner varför du inte kan ta del av deras berättelser. Är de bra vänner förstår de. Du begär ju inte att de ska lyssna på dig, så ser ingen "skyldighet" till att du ska behöva prata med dem. Om du vill kan du ju hjälpa dem ta kontakt med någon vettig att prata med istället... [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera