Aviseringar
Rensa alla

Är jag psykiskt sjuk?


Ämnesstartare

Jag känner ingen livsglädje. Det känns inte som jag "lever". Jag finns till för att göra mina kroppsliga behov & upprätthålla min kropps liv. Jag "orkar" inte längre ens umgås eller vara trevlig mot min familj. Jag går till ett annat rum om någon kommer in till mig. Har inga vänner kvar. Har bara min hund. Det är just nu den enda som jag klarar av att umgås med. Han sitter där brevid mig. Han är ganska lik mig. Undvikande, försiktig, ledsna ögon. Men ändå ibland får ryck av att vara lekfull & vild.

Känns som varje minut av mitt liv går till spillo. Ska det här kännas så här att existera? Ska det kännas krävande, jobbigt?
Och nej. Jag har inga intressen. Jag har lagt att med allt. Kollar inte ens på tv längre. Ibland så läser jag den där lilla rutan med tecknade serier i tidningen. Annars ligger jag här. Och tänker. På sjuka saker, lite bra saker. Och konstiga, filosoferande tankar.


   
Citera
Ämnesstartare

Grattis, du är wannabedeperimerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Grattis, du är wannabedeperimerad

Det konstaterandet känns inte direkt uppiggande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙁
Nej, jag tror inte att du är psykiskt sjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

Det konstaterandet känns inte direkt uppiggande.

Du är inte psykiskt sjuk i varje fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

🙁
Nej, jag tror inte att du är psykiskt sjuk.

Ok. Men jag kan inte hjälpa mig själv ur det här. Jag vill få bort allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

Jag känner ingen livsglädje.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Du är inte psykiskt sjuk i varje fall

När räknas man som psykiskt sjuk? När man är som hon i Gothika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IamFail:

När räknas man som psykiskt sjuk? När man är som hon i Gothika?

Har ingen aning vad du refererar till, men jag skulle hävda att det är en subjektiv benämning och att det inte finns någon standard, jag ser exempelvis inte deperimerade och likannde som psykiskt sjuka, utan anser att psykisk sjukdom inträder när man har en grovt desillusionerad uppfattning om omvärlden och varandet i största allmänhet.


   
SvaraCitera

Bup?

I grunden handlar det om viljestyrka. Om att sluta tycka synd om sig själv. Att sluta vilja vara deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror du har typ social fobi
sök upp bup elr så


   
SvaraCitera

Jag tycker du skall prata med en kurator 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att du tycker lite synd om dig själv, eller är försiktig utan någon speciell anledning.

Någon som tog tag och ruskade om dig vore nåt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trimstrams:

Bup

Har regelbunden kontakt där. Dock inte med psykolog/kurator längre.

Trimstrams:

viljestyrka

Har ingen större sådan. (tror jag, då skulle mitt liv inte sett ut såhär)

Trimstrams:

Om att sluta tycka synd om sig själv

Tycker inte synd om mig själv.

Trimstrams:

Att sluta vilja vara deprimerad.

Jag vill inte vara deprimerad. Vem i hela världen skulle VILJA något sånt? Vem vill ha cancer? Aids? Vara deppad? Inte jag allfall.

sculptura:

Låter som att du tycker lite synd om dig själv, eller är försiktig utan någon speciell anledning.

Har hänt mycket. Men inget som jag vill diskutera varken i en offentlig tråd eller med en främmande person. Att konstatera eller tycka synd om sig själv tråd är det skillnad på. Inget buhu här inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

://[love]


   
SvaraCitera