Aviseringar
Rensa alla

Är jag sexist eller vad??!


Ämnesstartare

du blir inte övertygad av vanliga människors erfarenheter, men av dina egna teorier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Du visste väl själv eller

Jo, fast ändå inte, jag ser inte ner på kvinnor. Förklara för mig varför jag har fel, varför det inte är som jag säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om de nu är mer undergivna så är det bara ett hedervärt styrketecken i mina ögon

alla människor ska vara undergivna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: är det bara empiri? trodde du skulle utgå från evolutionärt resonemang.

Nä, jag tror inte det främst skulle vara biologiskt, du kan säkert förklara varför det skulle finnas biologiska fördelar att ha ett sådant beteende, men det säger ingenting egentligen enligt mig. Det kan lika gärna vara kultur som biologi som är orsaken fortfarande... båda går ihop för mig, det är svårt att skilja det ena från det andra strikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Nä, jag tror inte det främst skulle vara biologiskt, du kan säkert förklara varför det skulle finnas biologiska fördelar att ha ett sådant beteende, men det säger ingenting egentligen enligt mig. Det kan lika gärna vara kultur som biologi som är orsaken fortfarande... båda går ihop för mig, det är svårt att skilja det ena från det andra strikt. 

du är inte sexist bara för att du observerar att samhället lär kvinnor underlägsenhet. det är tvärtom den feministiska analysen.

sexist är du om du anser detta vara en rättmätig ordning. oftast då genom att hänvisa till generna och naturtillståndet snarare än kontingenta kulturella faktorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
du blir inte övertygad av vanliga människors erfarenheter, men av dina egna teorier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
du blir inte övertygad av vanliga människors erfarenheter, men av dina egna teorier?

haha, båda två måste matcha annars blir det kaous. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: du är inte sexist bara för att du observerar att samhället lär kvinnor underlägsenhet. det är tvärtom den feministiska analysen.

Tack! Varför håller inte feminister med mig då?! 🙁

df rqp: sexist är du om du anser detta vara en rättmätig ordning. oftast då genom att hänvisa till generna och naturtillståndet snarare än kontingenta kulturella faktorer.

Tack åter igen! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

haha, båda två måste matcha annars blir det kaous. 

vilken övertygelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: vilken övertygelse

Teorin måste anpassa sig såklart!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Tack! Varför håller inte feminister med mig då?! 🙁

för att feminister besitter kulturellt kapital medan du är lite töntstämplad här för att du uttrycker dig okonventionellt.

därtill är du intellektuellt flexibel och nyfiken vilket skrämmer många därför att de inte vill konfrontera sin egen stelbenta rigida hållning då de inbillar sig vara radikala och intellektuellt hederliga trots att de inte är beredda att utmana en enda av sina övertygelser.

kulturmarxisten:
Tack åter igen! 

lugna puckar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Tack! Varför håller inte feminister med mig då?! 🙁

för att du inte uttrycker dina tankar som du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: för att feminister besitter kulturellt kapital medan du är lite töntstämplad här för att du uttrycker dig okonventionellt.

Jag kanske är naiv här, men töntstämplad av vilka då? 

df rqp: därtill är du intellektuellt flexibel och nyfiken vilket skrämmer många därför att de inte vill konfrontera sin egen stelbenta rigida hållning då de inbillar sig vara radikala och intellektuellt hederliga trots att de inte är beredda att utmana en enda av sina övertygelser.

🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag kanske är naiv här, men töntstämplad av vilka då? 

vet inte 

hivemind


   
SvaraCitera