Aviseringar
Rensa alla

är jag sjuk? vad händer?


Ämnesstartare

165 cm- 50 kg.

Har under senaste året börjat uppfatta mig själv som större än alla andra, att jag borde banta och äta nyttigare.
blir otroligt stolt när jag inte äter över någon dag, det är triggande att läsa bloggar, böcker, hemsidor, pro ana och annat skriver av personer med äs.

Börjat spy upp maten varje gång jag känner ångest, eller när jag hetsar. kan känna mig helt okej första timmen, sen får jag panikångest och springer till badrummet. någonting är ju fel, det kan inte vara helt normalt.
har som mål att gå ned till 42 ungefär,om inte mindre ändå, och JO jag har övervägt att söka hjälp hos skolsköterska/kurator och annat men jag VILL inte bli tjock igen, så vad ska jag göra? dela med er av goda råd..? :/


   
Citera

googla


   
SvaraCitera

nej asså du är normal
du är inte tjock
varför tror du att du är tjock?
varför känner du dig så?

snälla sluta! [cry]


   
SvaraCitera

Piecees:

så vad ska jag göra?

Piecees:

söka hjälp hos skolsköterska/kurator


   
SvaraCitera

Ja, du är sjuk. [smile]


   
SvaraCitera

Lol skaffa glasögon om du ser dig själv som större än alla andra.


   
SvaraCitera

Du håller på att bli psykisk sjuk. Jag rekommenderar dig att läsa på om biologi, kroppen, anatomi, kost, näring osv. Då inser du att du inte handlar rationellt och att du bara gör dig fulare och äckligare genom att svälta dig själv. Du inser också att det finns bättre sätt att gå ner i vikt på än att sluta äta.

Piecees:

ändå, och JO jag har övervägt att söka hjälp hos skolsköterska/kurator och annat men jag VILL inte bli tjock igen, så vad ska jag göra? dela med er av goda råd..? :/

Varför skulle de bidra till att få di g att lida av fetma? Det blir för det första en samhällskostnad sen brukar den typen av folk vara riktiga jävla moralkärringar så du har nog inget att oroa dig för.


   
SvaraCitera

Piecees:

det är triggande att läsa bloggar, böcker, hemsidor, pro ana och annat skriver av personer med äs.

det här samhället är fucking tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag vill inte ha hjälp av dom, ingen kan ändå göra nåt :/
men jag KAN inte vara sjuk, jag är på normalt bmi, så alla kommer tycka "hon är inte smal, hon har vanligt bmi"?


   
SvaraCitera

Piecees:

jag är på normalt bmi, så alla kommer tycka "hon är inte smal, hon har vanligt bmi"?

Så du påstår att alla som har normalt BMI är tjocka? [rolleyes]

Piecees:

men jag KAN inte vara sjuk, jag är på normalt bmi,

Ätstörningar är något som sitter i huvudet, inte i vikten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte alls, normalviktiga folk är normala. typ, ni ser bra ut, men just JAG känner att jag borde vara smalare, jag trivs verkligen inte i mig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Piecees:

normalviktiga folk är normala. typ, ni ser bra ut, men just JAG känner att jag borde vara smalare, jag trivs verkligen inte i mig själv.

Precis så känner jag med. Det är tydligen jättesvårt att hitta fel på andra, men när man tittar på sig själv så är fel allt man ser..
Du borde verkligen prata med nån. Innan jag sökte hjälp var jag också jätterädd för att dom skulle tycka "du är ju inte ens smal" men det har ingenting med det att göra. Om du har ett normalt BMI så tror jag inte dom kommer försöka tvinga dig att gå upp i vikt, snarare att få dig börja äta normalt. Du kan väga 100 kg men ändå vara sjuk, det spelare ingen roll. Det är hur du mår och inte hur du ser ut som spelare roll.

Kram på dig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svininfluensa


   
SvaraCitera

nej asså du är normal
du är inte tjock
varför tror du att du är tjock?
varför känner du dig så?

snälla sluta! [cry]


   
SvaraCitera

Piecees:

165 cm- 50 kg.

Längd: 165
Vikt: 50
=
BMI: 18.4

Underviktig:
< 19

[chocked]

Om de inte lägger sig med ångest å så så bör du söka hjälp ja [sad]


   
SvaraCitera