Aviseringar
Rensa alla

Är jag sjukligt tystlåten?


Ämnesstartare

Willy J:

Lyssna inte för mycket på henne, såvida inte DU tycker det är pinsamt? I så fall har jag ett tips om du vill prata mer med folk det är att börja lite och säg något vid tillfällen du annars inte skulle våga prata och fortsätt succesivt med mer "obekväma" situationer

Nej visst kan det vara pinsamt för mig också ibland om det blir sådär knäpptyst men det brukar det sällan bli för att den andra börjar pratar om något och då är det lättare för mig att hänga på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag har minst att säga i hela fucking världis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Din mamma borde inte säga att du är sjukligt tyst, låter inte speciellt uppmuntrande.

Försök prata med någon om något som intresserar dig, som du har någon åsikt om och låt andra veta vem du är och vad du tycker om. De har säkert svårt att ta kontakt med dig också och vet inte vad de

Nej det är ju inte speciellt uppmuntrande och det hjälper ju inte att hon säger så får då känner jag mig mer pressad och då blir jag oftast ännu tystare...

Ja det stämmer säkert att det har svårt för att ta kontakt med mig också. Jag ska prova att försöka säga något när jag egentligen brukar vara tyst, det gäller bara att själv komma ihåg att faktiskkt göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

garvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

är själv också väldigt tystlåten men det ordnar sig.
ibland har man inget behov av att prata och ibland har man inget att säga så då är det ju lika bra att vara tyst enligt mig.

Ja du har ju helt rätt. Om man inte har något att säga så är man ju tyst. Jag tycker inte själv att det är något fel med det för alla är ju olika, men vissa tycker säkert det är jobbigt och tråkigt med tystlåtna personer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

garvar

Varför då?


   
SvaraCitera

Säg "Hej" och le stort till en främling varje chans du får. Säg "Tack så mycket, ha en trevlig dag" till kassörskan. Titta i ögonen när du säger det.

Öva med små saker i början, så du bygger upp lite självförtroende. Var löjligt tyst när jag var yngre, är fortfarande till en viss del. Men det hjälper att öva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Säg "Hej" och le stort till en främling varje chans du får. Säg "Tack så mycket, ha en trevlig dag" till kassörskan. Titta i ögonen när du säger det.

Jo övning ger ju färdighet så det är nog en bra ide att jag börjar göra det lite mer än vad jag brukar nu.


   
SvaraCitera

The quiet girl:

Nej det är ju inte speciellt uppmuntrande och det hjälper ju inte att hon säger så får då känner jag mig mer pressad och då blir jag oftast ännu tystare...

Hon menar väl inget illa, men om hon själv inte har problem med att prata kan hon inte direkt förstå hur det känns för dig.

The quiet girl:

Jag ska prova att försöka säga något när jag egentligen brukar vara tyst

Absolut, du behöver inte vara obekväm i situationen och hela tiden tvinga dig själv, men om du sitter med några som pratar och du bara är tyst får de aldrig chansen att ta med dig i gemenskapen. Bara du känner för att säga något ska du göra det, för att bevisa för dig själv att du kan och då kommer det bli lättare nästa gång [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Hon menar väl inget illa, men om hon själv inte har problem med att prata kan hon inte direkt förstå hur det känns för dig.

Nej precis, hon är väl mer eller mindre känd för att inte ha svårt för att öppna munnen iallafall. Det är pappa som är lika tystlåten som mig.


   
SvaraCitera
smisk

The quiet girl:

Nej jag tycker inte heller att det är något fel och jag trivs ganska bra med det, men mamma tycker att det kan vara pinsamt ibland om vi är någonstans och jag inte har så mycket att säga...

The quiet girl:

Nej visst kan det vara pinsamt för mig också ibland om det blir sådär knäpptyst men det brukar det sällan bli för att den andra börjar pratar om något och då är det lättare för mig att hänga på.

Äh, då är det inte dig det är fel på, utan andra människor! Att kunna stå ut med pinsam tystnad är ju helt underbart. Jag ÄLSKAR att bara sitta tyst och titta på när andra personer blir obekväma. DEt är bland det bästa jag vet.
Folk verkar vara så besatta av att ALLTID prata och ALLTID ha något att prata om. Det måste man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Folk verkar vara så besatta av att ALLTID prata och ALLTID ha något att prata om. Det måste man inte.

Jag håller med dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The quiet girl:

Ja du har ju helt rätt. Om man inte har något att säga så är man ju tyst. Jag tycker inte själv att det är något fel med det för alla är ju olika, men vissa tycker säkert det är jobbigt och tråkigt med tystlåtna personer...

ja det är så. visst kan det bli tråkigt med personer som är tysta jämt, men vad spelar det för roll? man kanske inte har något att säga ändå som är roligt...så är hellre tyst då. Men det är klart man är ju inte tyst hela tiden haha för det skulle ju bli lite konstigt[chocked] MEN oroa dig inte....de personerna jag hamnar mest hos är de som är tysta så som jag själv. Men det är en fördel tycker jag, för då har man något gemensamt och man bryr sig inte om om det blir tyst ibland och enligt mig så vågar jag prata mera med någon som är lite som mig själv tyst[y]


   
SvaraCitera

upponer:

Men det är en fördel tycker jag, för då har man något gemensamt och man bryr sig inte om om det blir tyst ibland och enligt mig så vågar jag prata mera med någon som är lite som mig själv tyst

Jag håller med[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Willy J:

Jag håller med

ja[wink]


   
SvaraCitera