Aviseringar
Rensa alla

Är jag trans?


Ämnesstartare

Jag såg filmen Call Me by Your Name för några dagar sen, och denna film har suttit kvar i min hjärna i min hjärna sen jag såg den. Jag drömmer om denna relation, kille med kille. Men problemet är att jag är tjej. Jag är 15 år gammal. Jag skulle inte säga att jag är den typiska tjejen, jag sminkar mig inte och jag gillar mina små bröst. Jag vill klä mig som kille och vara i en relation med en kille som en kille. Däremot så har jag svårt för att tänka mig gå över till kille, ofta gillar jag att vara tjej, men ofta önskar jag ändå att jag var en kille. Ibland önskar jag ändå att jag var född som kille. Jag är rädd för vad min familj skulle tycka ifall jag byta kön. Jag är bisexuell men jag hade hellre önskat att jag var gay med en kille än med en tjej  jag är väldigt förvirrad över mitt kön just nu. Så nu undrar jag ifall detta är signaler på att jag är transgender?


   
Citera

Du är vad fan du än vill vara, och vill du inte vara nåt så är du inte det


   
SvaraCitera

Du låter bara som en tomboy. Tror inte heller du kan identifiera som trans ifall du inte genomgår operationer och massa sånt hemskt. En till grej också. Tvivlar på att du kommer få någon kille om du "transition" (vet i fan vad det heter på Svenska).


   
SvaraCitera

Så gör det om du vill. bry dig inte om din familj. det kan dock inte jag säga eftersom jag heller inte vågar.


   
SvaraCitera

Du är i en tid när man funderar mycket på vem man är, vad för sexualitet man har, vilken identitet man har osv. Jag har en tjejkompis som var väldigt övertygad om att hon var en kille och ville bli kallad ''han'' och inte ''hon'' men när jag frågade henne saker som om hon ville byta kön osv så sa hon nej och när hon tänkte på det mer, att hon hade livmoder osv så kom hon underfund med att hon är en tjej och att hon vill vara så. För könskorrigering är något oåterkalligt och du skulle nog vara ledsen på ditt kön oavsett. Du är fin som du är och du bör acceptera att du behöver inte förändra något i ditt utseende. Hjärta


   
SvaraCitera

Det kallas för att vara en fujoshi, min vän (;


   
SvaraCitera