Aviseringar
Rensa alla

Är jag udda?


bara fjortisar som håller på så. nackskott säger jag


   
SvaraCitera

Gummihest:

Är jag udda?

Nej det är du inte.
Festa för fan! drick inte för mycket bara och skit i drogerna.

Jag blev inte ens bjuden på fester när jag var i din ålder. Kör på bara!


   
SvaraCitera

åh ska också börja fetstila alla mina versaler. tack för tipset[blush]


   
SvaraCitera

Jag var nörden som söp och rökte, såhär i efterhand ångrar jag det väl lite men NU ÄR JAG JU COOL OCH SUPER OCH RÖKER WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ


   
SvaraCitera

Gummihest:

Är jag udda? Borde jag vara stark och hålla mig borta från det där? Berätta om era erfarenheter.

stå emot grupptrycket...


   
SvaraCitera

Som tonåring försökte jag göra tvärtom alla andra eftersom jag inte ville vara stereotyp. Följaktligen undvek jag alkohol, fester, bekräftelse och annat typiskt. Det kändes inte rätt att vara annat än en osäker tönt.

Jag ångrar mig lite i dag, eftersom jag fortfarande kan vara rätt feg och låta bli saker jag egentligen vill göra, men alkoholen är jag glad att jag avstod så pass länge (jag var 21 när jag debuterade).


   
SvaraCitera

Gummihest:

Jag är femton. Jag har kompisar, jag klär mig dyrt och jag pluggar mycket. Jag har aldrig smakat alkohol, rökt en cigg, eller snusat.

Att vänta tills jag var arton var en självklarhet för ett halvår sedan, men nu har jag märkt att det är så accepterat att dricka. Det låter så fel, men så är det. Alla gör det, till och med de tjejer man aldrig skulle tro göra det, gör det.

Står fortfarande stark och säger nej varje gång någon frågar, men nu på sistone att jag inte passar in på grund av att jag aldrig är på någon fest. Jag är inte cool nog.

Är jag udda?

Stay strong. Jag had inte heller varit alkohol påverkad än och jag är 17 år. Jag väntar också på att nå den myndiga åldern 18 och visst har det varit en jobbig väg dit! Folk kollar snett på en, tycker man är sjukt tråkig, förstår inte varför man vill vänta och grupptrycket har varit jobbigt att stå emot. Men det har alltid varit en självklarhet för även mig.

Mitt svar har alltid varit: Jag vill vara hälsosam fram tills dess och ha något att se fram emot när jag väl fyller.

Men nu är det väldigt laddat inför min 18 års dag, 59 dagar kvar. Alla mina kompisar vill vara med första gången jag är packad! Så ja, vi får se hur det hela slutar.

Men ja som sagt, stay strong and you are not alone!


   
SvaraCitera
höna

Gummihest:

jag klär mig dyrt

OK.[crazy]


   
SvaraCitera

äh, ut och sup bara. orka vara präktig [crazy]


   
SvaraCitera

när jag var 15 hade inte jag gjort nåt av det där heller...började dock när jag började gymnasiet och lämnade landsbygden jag är uppväxt i...då öppnades en ny värld och nu har man fastnat på det här spåret


   
SvaraCitera

Alltså om man väntar till myndig ålder med att börja supa, känner man inte då att man har jävligt mycket att ta igen och dricker då kopiösa mängder och saker och ting skiter sig brutalt den där första fyllan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför stör sig alla så jävligt på frasen "Jag klär mig dyrt."
Jag kanske borde använt "Jag klär mig bra." Men vad fasen, är det lilla svenska avundsjukan som kickar in och ni måste påpeka det misstaget jag gjorde, lägg ner.

Tack för alla seriösa svar ni som kan hålla er till ämnet!

[love][love]


   
SvaraCitera

Får du knulla något då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kebu12

Nej.


   
SvaraCitera

Gummihest:

Är jag udda?
Borde jag vara stark och hålla mig borta från det där? Berätta om era erfarenheter.

du är helt fult normal och inget är fel på dig. Alla är vi olika och bara för att nästan "alla" dricker och röker osv osv, betyder inte det att de är cola. Bara fjantigt i den åldern att hålla på med sånt. Dricka ska man göra om man vill inte för att alla andra gör det! Det är samma som med sex, sex ska man ju inte göra för att alla andra kanske har haft det. Utan det ska man ju ha när man själv känner redo för det och det ingen som kan säga emot det.


   
SvaraCitera