Aviseringar
Rensa alla

Är jag underviktig?


dwadw
Ämnesstartare

Fyller 17 om nå dagar och är 171 cm och väger 58.1 kg. Är jag underviktig?

är kille btw


   
Citera

Nej


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

Verkligen inte, jag är förvisso längre än dig men är 185ish och väger ba 55 och fyller 17 i sommar. 


   
SvaraCitera

Om man ska gå efter ditt bmi (vilket man verkligen inte ska förlita sig på enbart för sig själv) så är du inte underviktig men du ligger närmare undervikt än övervikt på normalviktspektrumet.

Normalvikt enligt bmi är mellan 18,5 - 24,9 om jag inte minns helt fel, ditt bmi är 19,86, så du är på den lägre halvan av det som anses vara normalvikt.

Men som sagt, man bör inte förlita sig enbart på bmi för att avgöra hur hälsosam en person är.


   
SvaraCitera
Haien

Nej


   
SvaraCitera

dwadw:
Fyller 17 om nå dagar och är 171 cm och väger 58.1 kg. Är jag underviktig?

är kille btw

Förlåt men folk här verkar vara lite bakom flötet. Du är nog med högsta förmodan underviktig. Enligt BMI är du precis på gränsen till att vara normalviktig. Du mår inte dåligt av att gå upp 4 kilo eller mer. Både i muskler och fett. Nu vet jag inte hur du ser ut men du är nog rätt spinkig.


   
SvaraCitera
Algot

Trevlig-Snubbe:

Förlåt men folk här verkar vara lite bakom flötet. Du är nog med högsta förmodan underviktig. Enligt BMI är du precis på gränsen till att vara normalviktig. Du mår inte dåligt av att gå upp 4 kilo eller mer. Både i muskler och fett. Nu vet jag inte hur du ser ut men du är nog rätt spinkig.

Fortfarande inte underviktig:
BMI.PNG


   
SvaraCitera

Algot:

Fortfarande inte underviktig:
BMI.PNG

Då såg jag nog fel. Fortfarande, TS skadas inte av att gå upp några kilon.
Dock enligt denna sida som av någon anledning anser att 19.8 är nårmalvikt när 20 är gränsen för att vara normalvikt. Tydligen använda lite olika skalor.
http://www.bmikalkylator.se/ 2020-04-19%20%284%29.png


   
SvaraCitera
Algot

Trevlig-Snubbe:

Då såg jag nog fel. Fortfarande, TS skadas inte av att gå upp några kilon.
Dock enligt denna sida som av någon anledning anser att 19.8 är nårmalvikt när 20 är gränsen för att vara normalvikt. Tydligen använda lite olika skalor.
http://www.bmikalkylator.se/ 2020-04-19%20%284%29.png

Ingen fara Tumme upp


   
SvaraCitera

Kyle:
Verkligen inte, jag är förvisso längre än dig men är 185ish och väger ba 55 och fyller 17 i sommar. 

Nvm väger 64 atm


   
SvaraCitera

Du får väl äta lite mer gröt då...


   
SvaraCitera