Aviseringar
Rensa alla

Är jag underviktig?


Ämnesstartare

Hjälp! Jag är 11 y/o och väger bara 30kg och jag är 1,50cm btw.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Så här många kcal brukar jag äta på en dag btw.

Frukost: 100kcal

Lunch: 50kcal

Middag: 200kcal


   
SvaraCitera

Vilken klass går du i? Hur har du räknat ut maten?


   
SvaraCitera
penja

är du 11 år? 
många är spinkiga i den åldern, ät ordentligt, sluta räkna kalorier så kommer du säkert lägga på dig när du får en mer vuxen kropp. 


   
SvaraCitera

lol måste man inte typ vara minst 14 för att vara här


   
SvaraCitera
time
 time

Denhemligatjejen:
Så här många kcal brukar jag äta på en dag btw.

Frukost: 100kcal

Lunch: 50kcal

Middag: 200kcal

Det är alldeles, alldeles för lite. På tok för lite. Du är väldigt underviktig för din längd, ja. Du behöver äta ungefär tre gånger så mycket som du äter nu, eftersom du är så ung och växer.


   
SvaraCitera

Börja trycka i dig mat. 


   
SvaraCitera

jag lovar, du är jätteviktigSkadeglädje

ont: ja, du äter aldelles för lite, och du väger väldigt lite för din längd. jag är däremot inte expert.


   
SvaraCitera

du behöver äta mer. drick gärna mjölk istället för vatten då det bygger upp din kropp och är fullt av nyttiga ämnen och ät mer protein.


   
SvaraCitera

Om du äter 350kcal om dagen som du uppger är hjärtsvikt inte långt borta. Att ligga på ett så stort kaloriunderskott är väldigt skadligt för alla dina organ! 

Hur mår du allmänt? Vad för slags mat äter du som innehåller så lite energi?? Om du INTE mår dåligt eller har fått komplikationer av det här måste du räkna kalorierna riktigt fel..

Och du, sluta räkna kalorier. Ta hjälp av andra att få ett normalt förhållande till mat istället. 

Ta hand om dig. 


   
SvaraCitera

ät med dig din stackare. Försök äta regelbundet o ät upp varje mål även om du inte är hungrig! Ta med dig lite frukt till skola kanske? oxå smart!

Här får du en bild på strömming så länge 
Blogg-1.jpg


   
SvaraCitera

Du äter för lite iallafall


   
SvaraCitera

Denhemligatjejen:
Så här många kcal brukar jag äta på en dag btw.
Frukost: 100kcal
Lunch: 50kcal
Middag: 200kcal

350 kcal per dag är lite för lite. Öka matmängden gånger 3 ungefär. 


   
SvaraCitera

Denhemligatjejen: Hjälp! Jag är 11 y/o och väger bara 30kg och jag är 1,50cm btw.

Denhemligatjejen: Så här många kcal brukar jag äta på en dag btw.

Frukost: 100kcal

Lunch: 50kcal

Middag: 200kcal

Två frågor - vad äter du för något till frukost, lunch och middag som resulterar i dessa 100, 50 resp 200 kalorierna? Varför äter du så OTROLIGT lite? För mig låter kaloriintaget mer som om du luktat på maten snarare än att du ätit den.

Det mest normala för en 11-åring är att man äter tills man blir mätt och inte sitter och räknar kalorier.

Beklagar att tråden är 8 månader gammal. Ledsen


   
SvaraCitera