Aviseringar
Rensa alla

Är jag värd detta psykiska misshandel? HJÄLP!!


Ämnesstartare

Hej alla fina!
Jag har ett problem..ett ganska stort problem som jag hoppas någon utav er kan hjälpa mig med!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 10 månader, vi är 17 år båda två. När vi blev tillsammans hade jag precis lyckats avsluta ett missbruk med cannabis som jag haft 2 år tillbaka. Han gjorde det också och jag såg inte det som något stort problem i början. Eftersom han var inne i ett sånt missbruk gjorde det att han var mycket, mycket(!!) med sina grabbar. Det var ofta jag som fick säga att han skulle träffa mig för jag ville vara med han mer än vad han ville vara med mig pga av sitt missbruk då han inte kunde göra det när han var med mig eftersom jag inte ville ta några risker. Detta höll på i 3 månader in i vårt förhållande. Hans kompisar kom först (och självklart ska inte flickvännen komma före kompisarna men han prioriterade bara dom och jag och kompisarna låg inte på samma nivå på hans lista så att säga). Jag fick inte uppmärksamhet utav honom, när han var ute med kompisarna kunde han skita i att skriva till mig, ignorera smsen han fick ifrån mig eller vara jätteseg på att svara eftersom han var hög mesta av tiden. Vi kunde planera att vi skulle vara men så fort hans kompis hade något på gång var det mig han sket i. Jag pratade om att jag kände mig som ett andrahandsval osv och han sa att han förstod men fortsatte ändå med detta beteende. Jag började vara med en utav min tjejkompis mer och hon fick mig och lära känna en ny kille på en fest jag var på när jag och min pojkvän varit tillsammans i 5 månader. Han var trevlig, mogen osv. och på något sätt gav han mig bekräftelsen och uppmärksamheten och fick mig och känna mig viktig som inte min EGNA pojkvän gav mig.
Men jag och han killen var bara kompisar eftersom jag hade pojkvän. Min kille fick reda på från hans kompisar som var på denna fest att jag hade flörtat med han vilket jag absolut inte hade! Han killkompisen började även följa mig på instagram och jag gjorde det tillbaka och han började gilla mina bilder.
Detta gjorde min pojkvän EXTREMT svartsjuk, han sa att jag och killkompisen hade något bara för vi umgicks när jag var med min tjejkompis. Min pojkvän gjorde slut med mig pga av att hans tankar blev större än vad det egentligen var.
Jag hade mest ilska i mig eftersom han hade behandlat mig så dåligt och inte fattat hur jag kände och för hans tankar som inte ens var sanna. Men såklart blev jag ju ledsen för han är min första kärlek!!

Det gick 2 dagar, jag och killkompisen sågs som vanligt med de andra gemensamma vännerna, vi började skriva osv. och dagen min pojkvän gjorde slut med mig träffade jag killkompisen för att snacka av mig för han hade haft ett jätteseriöst förhållande med sitt ex och han lyssnade och förstod väldigt bra.
Jag blev intresserad av denna kille och jag har varit igenom mycket, blivit lämnad av min pappa osv. vilket gör att jag söker mycket bekräftelse, så istället för att "kriga" och kämpa för min pojkvän började jag prata och träffa killkompisen på ett mer "flörtigt" sätt. Jag och han kysstes en gång när jag skulle ta tåget från att ha varit ute med han och de andra. Jag skulle ALDRIG kyssa honom om jag hade varit i ett förhållande med min pojkvän men då var jag singel, fastän jag var singel ångrade jag mig DIREKT när jag satte mig på tåget. Eftersom det var ju min pojkvän jag ville ha fast jag ville ju va lycklig med honom. Jag ville inte redan efter 2 dagar börja leta efter någon annan, så jag skrev ett sms till killkompisen och förklarade att jag inte var ute efter något förhållande med honom och att jag ångrar kyssen. Han förstod.

Samma kväll vid ca. 11-12 på kvällen/natten skriver min pojkvän ett jätte fint sms till mig om hur mycket jag betyder för honom, allt han kan göra för mig, att han känner att det är hans fel att han tog mig för givet, att han kan dissa ALLA för mig för jag e den han vill vara med osv. Då frågade jag om han kunde åka till mig och det gjorde han. Jag ringde killkompisen när min pojkvän var påväg till mig och berättade situationen, att det jag och killkompisen "hade" (för mig var det inte som att vi höll på utan det var bara någon endagsflört) inte var något stort för mig och att jag ville vara med min pojkvän.

Vid 1 på natten kom min pojkvän till mig gråtandes och bad om förlåtelse, att han ville ha mig tillbaka. Knäsvag som jag blev tog jag tillbaka honom bums! Den natten läste han det jag och killkompisen hade skrivit (vi hade ju skrivit flörtigt). Detta gjorde min pojkvän JÄTTELEDSEN vilket jag förstår han till 110%!!!

Enda sen denna dag har ett helvette börjat i mitt liv. Idag har det gått ett halvår efter detta skedde (det hände i januari), vi har bråkat om detta varje dag i månader, han har anklagat mig för att ha varit otrogen mot honom. I mars började han trycka ner mig, med ord som "du är äcklig, jag är värd bättre, du är inget o ha, du är inte värd någon, du är smutsig, du är lättare än 1+1, du har varit med alla, du är orre (dagens ord för typ hora fast "mildare"), vem som helst är bättre än dig" osv osv. Detta fick jag höra DAGLIGEN tills idag från mars. Jag har hamnat i depression, jag går på antidepressiva och ibland atarax (lugnande), jag pratar med en psykolog på bup osv. Min självkänsla är på botten och jag kallar mig aldrig mera bra längre för jag känner mig som ett stort fet misstag som bara gör fel, sviker och sårar.

Han gjorde slut med mig pga av att han inte kunde vara med mig för jag hade ju varit otrogen och sedan samma dag började han skriva till sitt ex, hon som tog hans oskuld och hon som han gillade så sjukt mycket i 1-2 år. Ja jag vet detta för han har berättat.
När jag fick reda på det blev jag ledsen precis som han blev när han fick reda på att jag hade skrivit med killkompisen efter vi hade gjort slut. Men han förstod det inte utan sa "hon är iaf en bra vän, vi är bara vänner, hon skulle aldrig gjort som du gjort mot mig, hon är en bra tjej" osvosv.

Vi blev tillsammans igen.

I typ april fick han reda på att jag och killkompisen kysstes då han sa att han skulle träffa honom för och se om vi hade gjort något (vilket han egentligen inte skulle.) Detta gjorde mig nervös och därför sa jag sanningen. Ja, jag hade ljugit och sagt att jag inte rört honom och det var verkligen SKITDUMT och ful stil mot honom men jag ville ju inte sätta mig själv i en värre sits. Enda sen dess att han fick reda på det, sen jag såg hur krossad han blev har jag burit på en sån stor ångest. Jag har velat ta mitt liv för att jag känner mig så dålig. Jag har skadat mig själv, gett mig själv boxar när han suttit och kallat mig för massa saker och då har han tagit onödigt hårda grepp på mig, ibland tryckt sin hand mot min hals så jag strypts, ibland har han tagit mitt huvud och skakat om det. Slängt mig upp och ner från marken.
För 2 veckor sen fick jag nog, han sa att han skämde över att vara tillsammans med mig, att folk skrattade åt honom för att han var tillsammans med mig. Han sa att han inte ens kunde säga till folk vem jag var för då skulle han skämmas. Så jag gjorde slut, efter 5 1/2 månader med all skit jag fått höra, allt psykiskt misshandel jag fått spottat i mitt ansikte.
Han började såklart följa sitt ex på instagram och gilla hennes bilder och började skriva med henne FASTÄN han vet hur mycket jag hatar den här tjejen!!! Okej fine, vi var inte tillsammans men det sjuka kommer jag till:
Jag skrev till denna killkompis och frågade om han visste fest och frågade vad han skulle hitta på denna kväll.
Jag gick på fest och hade det faktiskt kul för en gång skull!

Dagen efter skriver min pojkvän till mig att jag är en orre (såkallad hora men mildare), att jag inte är värd någon, att jag är äcklig osv. efter en timme skriver han att han ångrar det han sa och att det var överdrivet. Jag bad han sluta skriva till mig för jag var tvungen och komma över honom och att vi inte kunde fortsätta skriva då.
Han sa att han ville ha tillbaka mig, han ringde mig och sa att allt var hans fel denna gång, hans fel att jag blivit nertryckt, för EN GÅNG SKULL fattade han att han tryckt ner mig, mobbat mig och trakasserat mig i månader. Då fick jag någon dag och tänka på hur jag ville ha det.

Kär som jag är tog jag tillbaka honom. Jag hade lovat honom att vara lojal och ärlig och det var jag då jag berättade att jag skrivit till killkompisen och frågat om fest. Oj hej vilt blev det då! Nu var jag en hund som sprang tillbaka till killkompisen igen, nu var jag lätt, och äcklig igen. Men när jag blev ledsen för att han skrev till sitt ex igen då hade jag inte rätt och vara det. Då var dom bara vänner osv.
Idag är jag fortfarande tillsammans med honom. Han skriver ut sin sida om vårt förhållande på flashback och allt va det är och han ber mig läsa vad folk skriver och dom skriver "dumpa horan, psykfalls pissludder, du kommer bli en äcklig människa om du är med henne" osvosv.
Och tillochmed när han sagt att det inte är mitt fel att jag blivit nertryckt har han idag ändrat sig, idag är det mitt fel för om jag aldrig hade varit "otrogen" hade jag aldrig fått höra orden, då hade jag aldrig blivit NERTRYCKT och DEPRIMERAD.
Och när han berättar till folk om hur vi haft det har han sagt 2 meningar om hur han behandlat mig men att han haft sina anledningar till varför, men när han berättar vad jag gjort då har jag varit en idiot som inte är värd honom.
Jag måste bara fråga, jag fattar att jag kanske inte borde lärt känna en ny kille eller tyckt han var snygg och blivit intresserad av honom (FAST JAG INTE VISADE DET NÄR JAG HADE KILLE) när jag har en kille, men är jag värd att straffas på detta sätt för det jag gjort av min pojkvän? Är detta ens otrohet. Alla jag träffar som jag vågat berätta detta till (han blev skitsur på mig om han visste att jag berättat för folk) har sagt "men ni var ju inte tillsammans när du flörtade med killkompisen" osv.

ÄR JAG VÄRD DETTA??? och om ni ska klaga på mig om vilken dålig tjej jag är, snälla skriv inte då för tro mig, jag har redan hört tillräckligt mycket! Men om ni tycker jag är värd detta, skriv bara det då, hacka inte ner på mig ännu mer...
Tack för att ni tog er tid och läsa! Och all hjälp uppskattas!!!


   
Citera

Ursäkta om du tar illa upp.

Han är en knarkare som ignorerar dig. Gör slut och gör så polisen tar honom så han får hjälp. Glad

Orkade inte läsa allt tyvärr men han verkar inte vara en trevlig individ. 


   
SvaraCitera
reben

nej, du förtjänar inte det där. 


   
SvaraCitera

Dumpa honom!
Tro mig det är inte värt det i slutändan. Du kommer ångra dig i framtiden att du ens slösade tid på honom.
Bryt alla band till honom! ALLA.
Ta det från en som vet av erfarenhet.
Och din killkompis låter väldigt trevlig får jag säga Blink


   
SvaraCitera

Ja tycker att ert förhållande kommer att bli ett psykiskt helvete för dig. Du bör blocka hans telefonnr och allt han kan kontakta dig på, gör slut med honom. Köp godis och kolla på någon rolig film eller gör det du gillar för han är inte värld det. Du måste försöka komma över honom och strunta i honom. 
Jag förstår att det inte är så jäkla lätt att kom över någon bara sådär men att fortsätta detta är ingen bar ide.
Du kan skriva till mig om du behöver någon att prata med som inte känner dig så du vet ♥ Hoppas det går bra nu!


   
SvaraCitera

orkade inte läsa men baserat på längden på inlägget så nej, det är du inte


   
SvaraCitera

Nej, du är definitivt värd mer än så. Dumpa och anmäl honom. Det kan verka hårt, men om du inte gör det kommer du och antagligen många andra lida av det i längden. 

Och vad du än gör, bryt all, jag menar all, kontakt med killen.


   
SvaraCitera

Du är inte värd det & om du tänker efter så tror jag du vet det själv! styrkekramar från migHjärta


   
SvaraCitera

Lämna honom! Låter ju absolut inte som du har gjort något fel, utan tvärtom. Har också haft en kille som var på det sättet men idag har vi inte kontakt längre. Orkade liksom inte krångla när han sa ena dagen att han älskade mig och nästa dag bad han mig att gå och dö typ...
Jag tror att det finns någon mycket bättre för dig, för det förtjänar du Hjärta


   
SvaraCitera

Hej! Jag tycker att du ska dumpa din pojkvän han verkar inte vara en bra kille och det vet du, Men jag förstår att du inte kan släppa honom för du tycker han är snygg, Men även om han är snygg måste du tyvärr gå vidare för det kommer att bli värre när du hänger med honom tro mig, Jag har varit i en liknade sit som din, Jag gillade en dålig kille men jag trodde att han var snäll men då hade jag hört vilka fula ord han hade pratat om mig bakom min rygg och då blev jag skit sur och dissade honom och då blev det ju bättre, Jag vet att det är svårt att släppa en snygg kille, Du får såklart gilla honom fortfarande men det jag försöker varna dig är att dissa honom och lådsas att han inte finns, blocka honom via sms och allt kommer det att orna sig, Och försök att ha det roligt med dina kompisar hitta på roliga saker så kommer det att bli bra  Tumme upp


   
SvaraCitera

Du är så jävla mycke mer värd än honom!
 Jag läste ALLT och varje gång det stog att du var tillsammans men honom igen så blev jag så förbannad Men jag bara undrar kan du se en framtid med honom? Kan du se ni två tillsammans och ha ett barn? Han tar ju droger, han MISSHANDAR dig!   DU ÄR JÄTTEMYCKET MER VÄRD ÄN HONOM!


   
SvaraCitera

Nej han är sjuk i huvudet och borde få psykvård innan något mer händer.


   
SvaraCitera

DU ÄR VÄRD SÅ MYCKET MER!! 

Du har heller inte varit otrogen! Han gjorde slut och att du flörtade med en annan kille kallar inte jag att vara otrogen, då ni inte var tillsammans! 

DU BÖR INTE HA KVAR HONOM I DITT LIV! HAN HAR FÖRFAN MISSHANDLAT DIG, TRAKASSERAT DIG, MOBBAT DIG!! DU ÄR VÄRD SÅ OTROLIGT MYCKET MER ÄN HONOM!!

Du skriver ju även att du har blivit deprimerad tack vare din pojkvän och tar mediciner för det och så bör det inte vara! Mitt råd är att LÄMNA HONOM TYP NU!! 


   
SvaraCitera

Han låter väldigt manipulativ. Du förtjänar absolut inte att bli behandlad på det sättet. Lämna honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså vad du än kan ha gjort mot din pojkvän så är du inte värd att bli trakasserad dagligen.
Om jag skulle varit i ett sådant förhållande skulle jag anmält till polisen eller spöat skiten ur jäveln och lämnat honom. 


   
SvaraCitera