Aviseringar
Rensa alla

Är jag verkligen så trasig?


Ämnesstartare

Åh herregud. Hur kan man missa att man är trasig inombords?
Hur vet man att man är trasig?

Jag var till en kurator idag, första samtalet för att hon var en del av teamet och i slutet säger hon att jag borde söka en tid hos ungdomspsyk för att jag kan behöva det.

Men jag är väl inte trasig? Jag har en del i bagaget och mår dåligt ibland, men trasig är jag väl inte?

Min värld rasar just nu samman och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte om jag mår bra eller dåligt, har jag lurat mig själv hela denna tiden?

Bör jag ringa och boka en tid?

Och förresten, vem ringer man när man håller på att gå sönder?


   
Citera

emiko:

men så trasig är jag väl inte?

Det vet bara du.

emiko:

Bör jag ringa och boka en tid?

Kanske. Känns det som något du behöver?


   
SvaraCitera
time
 time

Man måste ju inte vara trasig för att boka en tid hos undomspsyk. Det kan till och med vara ett ganska gott råd för vem som helst som behöver prata av sig.

Däremot verkar du ju säga emot dig själv en hel del, dels säger du att du tvekar på om du är "trasig", och sedan säger du att du håller på att gå sönder och att din värld rasar samman?

Du behöver inte söka hjälp om du inte känner att du är i behov av det. Men om du mår dåligt kan terapi och professionell hjälp ta dig långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag menar.. Just ungdomspsyk låter så.. Allvarligt. För dom som skär sig och sånt, och det gör ju inte jag?

Jag är bara lite arg ibland och vill inte alltid gå upp ur sängen.. Är man trasig då?


   
SvaraCitera

Om hon anser det så är du väl det. Var glad att få hjälp istället.


   
SvaraCitera

Det spelar väl ingen roll om andra har det värre än du. Om du mår dåligt är det en väldans bra idé att fixa det. Dvs, prata med någon som kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
time
 time

emiko:

Jag är bara lite arg ibland och vill inte alltid gå upp ur sängen.. Är man trasig då?

Det där går ju inte riktigt ihop med att du samtidigt säger att din värld rasar samman och att du håller på att gå sönder. Hur ska du ha det?


   
SvaraCitera
Lunos

emiko:

Jag är bara lite arg ibland och vill inte alltid gå upp ur sängen.. Är man trasig då?

Hmm, om du inte vill gå upp ur sängen och tycker att du är lite extra arg ibland, så är du nog inte trasig.

Men du kanske har det lite jobbigt, det händer la alla. Så om du tycker att prata med någon kan vara rätt grej varför inte pröva ungdomspsyk.

Är nog inte så allvarligt, ungdomspsyk e la bara ett lite laddat ord. [smile]


   
SvaraCitera

Vad är vara trasig?
Vad är att vara hel?
Känner sig någon verkligen hel?

emiko:

Jag är bara lite arg ibland och vill inte alltid gå upp ur sängen.. Är man trasig då?

När du formulerar dej så vill man svara nej, men ditt inlägg är ju något motsägelsefullt, men sådan är trasans natur.

emiko:

vem ringer man när man håller på att gå sönder?

Man ringer någon som håller på med heling.


   
SvaraCitera

Man behöver inte må superdåligt bara för att man uppsöker ungdomspsykvård. Ta o boka en tid, du kan ju inte förlora något på det ellerhur?


   
SvaraCitera

emiko:

säger hon att jag borde söka en tid hos ungdomspsyk för att jag kan behöva det.

typ 90% av alla tjejer har gått till bup, så det gör dig snarare normal : P


   
SvaraCitera