Aviseringar
Rensa alla

Är julgranar gjorda i plast mer miljövänliga?


Ämnesstartare

Jag tänker såhär: Riktiga granar (levande) huggs ju ner och det är ju inte bra för naturen. En plastgran kan man ju ha år ut och år in. Men samtidigt innehåller julgranen väldigt mycket plast och det kan inte vara så miljövänligt att tillverka dessa.

Vad tycker ni?

img_47604dd52b2ca.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Skiter väl fullständigt i miljön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Skiter väl fullständigt i miljön.

Skit i dass för fan....

Snoarkroaka:

Är julgranar gjorda i plast mer miljövänliga?

Om du gämför med en "riktig" gran så är den det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns i runda slängar att antal hundra miljarder granar i sverige, inte påverkar nedhuggning av julgranar beståndet ens marginellt märkbart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man köper en i plast kan man ju ha den år efter år, så även om den inte är miljövänlig att tillverka så blir den ju bättre i längden.

Å andra sidan har det kommit så många designergranar nu i t.ex rosa, vitt och blått. Vill man ha dem år efter år? De kanske är omoderna redan nästa år till och med.


   
SvaraCitera

rosa?! äru helt dööömer i höve?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

rosa?! äru helt dööömer i höve?

[blush] Sorry att jag offendade dig med den bilden men det var bara för att jag visste att du skulle skriva då [wink][y]


   
SvaraCitera

Snoarkroaka:

[blush] Sorry att jag offendade dig med den bilden men det var bara för att jag visste att du skulle skriva då [wink][y]

jasså [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigcheers]GOD JUL!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej plastjulgranar är inte miljövänligare [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Nej plastjulgranar är inte miljövänligare

Do care to explain! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snoarkroaka:

Do care to explain! [badgrin]

Jag har läst om det eller hört om det, försökte googla upp källan men jag hittade inte, iaf så pratade de om ekologiskt odlade granar vs. konventionellt odlade granar vs. plastgranar och kom fram till att typ alla riktiga granar var bättre än alla plastgranar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera