Aviseringar
Rensa alla

Är kärlek en drog?


Ämnesstartare

Jag läste i metro i måndags att forskare har kommit fram till att nyförälskelse är som en drog, håller ni med om det?


   
Citera

föredrar andra droger
alkohol t ex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir ju glad av det fast man får ju inga roliga och paranormala upplevelser [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja man blir ju fan helt fucked up i hjärnan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Man kan bryta "beroendet" när man vill. Det kan man inte med alkohol, t e x.


   
SvaraCitera

Skulle nog vilja se att det har samma effekt som en drog. Då jag kan se tillbaka på när jag varit kär och tänka "Jävlar vad dumt jag betedde mig åt. Patetiskt"

Skulle nog också vilja säga att alkohol och kaffe är bättre droger. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mja,


   
SvaraCitera
smisk

Det tycker jag. Men det går ju inte att styra när man blir kär, som det går med andra droger. Det är det negativa med det, trots att jag föredrar att vara kär över att vara full eller hög.


   
SvaraCitera

Håller med om att det är en drog, eller som en drog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

in the sense att det utlöser endorfiner eller något i den stilen kanske ja


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

föredrar andra droger


   
SvaraCitera
zIGGE

en himmelsk drog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja man blir ju fan helt fucked up i hjärnan

men man måste ju inte bli det,om det e en drog så måste man väl kunna avstå, typ... fast då måste man typ leva i celibat[sad] jag tkr inte att nyförälske e en drog (tror jag iaf) [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Nej. Man kan bryta "beroendet" när man vill. Det kan man inte med alkohol, t e x.

Berätta hur man bryter ett beroende av dopamin, noradrenalin, seratonin och oxytocin när man vill, utan problem.


   
SvaraCitera