Aviseringar
Rensa alla

Är kärlek en drog?


Ämnesstartare

mediakatt:

Berätta hur man bryter ett beroende av dopamin, noradrenalin, seratonin och oxytocin när man vill, utan problem.

?

Jag har aldrig påstått att man kan bryta beroendet av en drog när man vill, utan problem.

Det jag sa var att man när man vill kan bryta känslorna för en person när man vill, eftersom att kärlek för mig inte är en drog, men inte utan problem. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Jag har aldrig påstått att man kan bryta beroendet av en drog när man vill, utan problem. Det jag sa var att man när man vill kan bryta känslorna för en person när man vill, eftersom att kärlek för mig inte är en drog, men inte utan problem.

I så fall ignorerar du ju bara hur känslor fungerar. Dopamin, noradrenalin, seratonin och oxytocin är en del av de hormon och signalsubstanser som är inblandade i känslan kärlek. Du påstod att man kan bryta "beroendet" av kärlek när man vill, vilket i så fall innebär att bryta beroendet utav de kemiska substanserna. Så berätta hur man gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I så fall ignorerar du ju bara hur känslor fungerar.

Jag utgick från mig själv.

Alla bryter sina känslor för någon. Man gör slut, går vidare etc. Menar inte helt avsaknad, men att man kan bryta sina krälekskänslor för en viss person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Alla bryter sina känslor för någon. Man gör slut, går vidare etc. Menar inte helt avsaknad, men att man kan bryta sina krälekskänslor för en viss person.

Fast att man slutar känna känslorna för en specifik person betyder inte att man slutat ha ett beroende utav de kemiska substanser som är inblandade i känslorna, det innebär bara att den personen inte längre innebär en utsöndring av de substanserna. Sen tror jag att de flesta personer har svårt för att medvetet och avsiktligt sluta vara kära i någon.


   
SvaraCitera

Ptja typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det ska klassas som en drog behöver följande kriterier uppfyllas

- beroendeframkallande
- giftigt/skadligt
- berusande

Enligt mig uppfyller kärlek allt detta på sitt egna sätt [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Man kan bryta "beroendet" när man vill. Det kan man inte med alkohol, t e x.

Va?
Hur slutar man vara kär bara sådär?

Har du inte sett filmer, läst böcker, hängt på um, och sett vad kärlek gör med folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast att man slutar känna känslorna för en specifik person betyder inte att man slutat ha ett beroende utav de kemiska substanser som är inblandade i känslorna, det innebär bara att den personen inte längre innebär en utsöndring av de substanserna.

Ok, jag uttryckte mig kanske otydligt:

Kärlek till en viss människa är ett beronende man kan komma över.

Var det jag menade från inlägg 1.


   
SvaraCitera

ChickiBull:

fast man får ju inga roliga och paranormala upplevelser

lol jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Ok, jag uttryckte mig kanske otydligt: Kärlek till en viss människa är ett beronende man kan komma över.Var det jag menade från inlägg 1.

Alkohol är också ett beroende som man kan komma över, så jag fattar inte alls vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Alkohol är också ett beroende som man kan komma över, så jag fattar inte alls vad du menar

Nej, det är uppenbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Nej, det är uppenbart.

Vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

lol jo

Näe [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa fi fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kärlek e ju inte direkt beroende framkallande, men det har ju ändå en effekt även om jag inte skulle kalla det att man blir hög av det. man kan ju inte ta det regelbundet heller som man kan vanliga droger (om man har råd och bra kontakter) [bigsmile]


   
SvaraCitera