Aviseringar
Rensa alla

Är killar mer beroende av sex och av yta än tjejer?


Ämnesstartare

Den eviga frågan som jag inte vet om det finns någon trovärdig forskning bakom. Klart är ju i alla fall att nätet svämmar över av porr som riktar sig till den manliga publiken. Visst finns det lite grann för tjejer också, men det är som en droppe i havet jämfört med utbudet som finns för killarna.

Sedan detta med klädkoder. Ta ett så vanligt plagg som kjolen. Varför ska tjejer bära något som faktiskt är mer avslöjande än ett par shorts? Eller tighta byxor. Det anses snyggt på tjejer men killarna kan ha hur slappa byxor som helst utan att någon bryr sig. Och kosmetikaindustrin tänker jag inte ens ge mig in på.

Är det så att killar tänker på sex var tionde sekund (även något som bara flimrar förbi räknas) och att de blir "galna" om de inte får tillräckligt ofta? Sånt här väldigt lätt att skratta bort och komma med diverse populära nätklyschor och fåniga gif-bilder, men jag har förhoppningar om en relativt seriös diskussion.


   
Citera
Ämnesstartare

rbb:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Myt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Tjejer är lika mycket vandrande äggstockar som killar är kukar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Myt!

Verkligen? varför ser då samhället ut som det gör? Varför är det nästan uteslutande killar som våldtar tjejer och inte tvärtom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryr mig inte [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Varför är det nästan uteslutande killar som våldtar tjejer och inte tvärtom?

Män har bättre fysiska förutsättningar än tjejer för att våldta [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet ju ej, ingen kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tjejer är lika mycket vandrande äggstockar som killar är kukar.

Förutom att vi inte använder våra äggstockar för knull. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Ja (tjej) (Du röstade på detta alternativ)

om man tänker biologiskt sett så borde det vara så, vi är trots allt däggdjur och har i stort sett samma gener som för tiotusentals år sedan.

rbb:

Varför är det nästan uteslutande killar som våldtar tjejer och inte tvärtom?

killar är starkare...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Nej (kille) (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

rbb:

varför ser då samhället ut som det gör? Varför är det nästan uteslutande killar som våldtar tjejer och inte tvärtom?

för att det är mansdominerat, inte att vi är direkt kåtare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Förutom att vi inte använder våra äggstockar för knull. [no-no]

Nej men det där de som säger åt er att knulla.
Ni tänker lika mycket med äggstockarna som killar tänker med kuken (hävdar jag).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Varför är det nästan uteslutande killar som våldtar tjejer och inte tvärtom?

Om man tänker på alla tjejer som har oskyddat sex, trots riskerna att få barn, så är tjejer imponerande kåta av sig. Det är ju där skon klämmer, tjejer håller igen för att sex medför en risk. Killar hade varit totalt ointresserade av sex om det istället varit killen som riskerat att bli gravid. Mänskligheten hade dött ut på några få decennier om det varit männen som burit barnen.

Jag är helt säker på att vissa tjejer hade våldtagit om de inte utsatte sig för risken att bli gravid och hade haft fysisk möjlighet att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Ja (kille) (Du röstade på detta alternativ)

Kvinnor har kontroll, det har inte killar som inte är asexuella


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr_nilsson har en poäng tror jag... kan det vara bristen på ansvar som gör att killar är sexgalna?


   
SvaraCitera