Aviseringar
Rensa alla

Är killar tjatiga?


Ämnesstartare

Vad jag vet så brukar det oftast vara killen som hör av sig till tjejen oftare än vad tjejen hör av sig till killen (generellt sett).

Vad tycker ni tjejer om det här? Hör ni av er till killen när ni dejtar i början, eller vill ni leka hard-to-get?

För jag har träffat en tjej, vi har vart på 4 dejtar på 10 dagar, och saker har väl gått ganska fort fram med tanke på att vi redan har haft sex.

Jag tror att hon tycker om mig, men jag vet också att hon har vart med killar som bara har haft sex med henne och sen dumpat henne, så hon har vart skeptiskt till förhållanden. Men hon sa att hon var redo att ge förhållanden en chans i alla fall (kanske för att jag charmar henne?)

Hursomhelst, det är alltid jag som hör av mig till henne, och det har jag inget emot. Men jag vill inte fucka upp det.

Vi skulle egentligen ha träffats igår, men hon ställde in eftersom att hon var upptagen på kvällen och tyckte att det inte var någon idé att träffas en kort stund. Så vi bestämde preliminärt att vi skulle träffas imorgon, och jag sa att jag bjuder på middag & champagne.

Nu till frågan; ska jag höra av mig imorgon och kolla om hon kommer? Eller ska jag låta henne ta initiativ till att höra av sig för en gångs skull?

Jag tycker ju att hon borde höra av sig om hon är intresserad, och jag vill inte vara "för på" och tjata.

Men anledningen till att jag vill höra av mig är för att jag vill vara med henne!

Hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter

llooll:

låt henne ta initiativ till att höra av sig för en gångs skull?


   
SvaraCitera

Låt henne höra av sig. Och om hon inte gör det så åker du dit och straffknullar henne.


   
SvaraCitera

tar hon inte initiativ är hon inget att ha


   
SvaraCitera

jag brukar vara jävligt jobbig och höra av mej 24/7, sen ångrar jag mej och tänker att snubben säkert tycker att jag är skitjobbig


   
SvaraCitera

Jag svävar oftast i min egna värld och känner att jag borde sluta höra av mig. Senaste jag var på skrämde jag nog för mycket. Det slutade med att jag verkade vara skitzo eller liknande eftersom jag ena stunden höll mig borta i tio dagar och sen skrev jag världens kärleksförklaring.


   
SvaraCitera

Och poängen med tråden är? Att vi ska ta ett beslut åt dig?


   
SvaraCitera

Mumble:

Att vi ska ta ett beslut åt dig?

Japp


   
SvaraCitera

så länge du inte bli obehagligt på och engagerar dig för mycket i början så tycker jag det låter bra. om hon tycker du är tjatig kan hon väl säga det isf, så att du vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

llooll:

Eller ska jag låta henne ta initiativ till att höra av sig för en gångs skull?

Haha, jag testade det där en gång, tappade kontakt med personen rätt snabbt och då märkte man hur intresserad hon var.

Yippi-kay yay motherfucker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker det är kul då min kille hör av sig.
hör han inte av sig och jag ska till han så brukar
jag tro att han inte vill ha mig där. haha!

men det kanske beror på hur ens förhållande ser ut.
jag har det jävligt bra med min kille och vi kan skämta
om allt och blabla..
och sen har jag kompisar som gör slut såfort
dennes kille kramar en tjejkompis och skämtar
med henne genom att ta på hennes rumpa typ.
det tycker jag är töntigt. då går det inte att ha ett förhållande
om man blir sur för något sånnt litet.

men det beror också på hur personen är till sättet
som man är tsm med, om den tex skämtar mycket
hela tiden eller är seriös och man vet att han har playat många
före eller nått.

lycka itll iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hör av dig, säg att du bara ville kolla läget.. lite surt om hon inte gör det och sen så blir det inget? hon sa ju faktiskt att hon ville ge er en chans till ett förhållande, då vill hon ju träffas mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jacob:

hon sa ju faktiskt att hon ville ge er en chans till ett förhållande, då vill hon ju träffas mer.

Actions speak louder than words.


   
SvaraCitera

fan vet jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

llooll: låt henne ta initiativ till att höra av sig för en gångs skull?

OF 5:

tar hon inte initiativ är hon inget att ha

enhimmelskdrog:

jag brukar vara jävligt jobbig och höra av mej 24/7, sen ångrar jag mej och tänker att snubben säkert tycker att jag är skitjobbig

Harpyja:

Jag

Mumble:

Och poängen med tråden är? Att vi ska ta ett beslut åt dig?

passaro:

Japp

Paulus Af Tarsus:

så länge du inte bli obehagligt på och engagerar dig för mycket i början så tycker jag det låter bra. om hon tycker du är tjatig kan hon väl säga det isf, så att du vet.

Zittam:

Haha, jag testade det där en gång, tappade kontakt med personen rätt snabbt och då märkte man hur intresserad hon var.

uhuuuuuu:

jag tycker det är kul då min kille hör av sig.

Jacob:

Hör av dig, säg att du bara ville kolla läget.. lite surt om hon inte gör det och sen så blir det inget? hon sa ju faktiskt att hon ville ge er en chans till ett förhållande, då vill hon ju träffas mer.

Im not a lemon:

Actions speak louder than words.

Chickfactor:

fan vet jag?

Eftersom att jag vet att ni alla är oerhört intresserade har jag valt att citera er alla så att ni kan få läsa uppdateringen!

Jag ringde henne, hon svarade inte. Så jag skrev ett sms där jag sa "Kommer du hit ikväll?" och några minuter senare så svarade hon "Vet inte om jag hinner nu. Far kan inte träffas förrän lite senare. så vi ska äta hos han.."

Det här var 3e gången vi skulle ha träffats sen i lördags, så om vi inte ses ikväll (vilket jag inte tror att vi kommer göra) kommer jag att lägga över ansvaret på henne, om hon vill träffas får hon fan höra av mig.

Jag vet redan vad jag ska säga om hon inte svarar, ska lämna det här röstmeddelandet då "Hej! Tänkte bara kolla om vi fortfarande ska träffas? Ring tillbaka till mig så att jag vet, och om vi inte ses så kan väl du höra av dig om du vill ha en 5e dejt."

Underbart att förbereda sig mentalt på att bli dumpad! Hur ofta hör tjejen egentligen av sig..?


   
SvaraCitera