Aviseringar
Rensa alla

Är kvinnor bättre bilförare än män?


Ämnesstartare

passaro:

Vem har sagt att de gör det? Är ju för fan högst individuellt. Statistiken pekar dock på att unga män överskattar sin körförmåga.

exactly...


   
SvaraCitera

Shackleby:

Ja, det är klart! (Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Alltså, jag tror att unga män är jävligt dåliga förare iom att de ska leka coola och sånt. Alla jag känner med körkort tror det är ascoolt att köra i 160km/h inne i stan och sånt töntigt. Men när de blir äldre tror jag män är bättre förare iom att de oftast är mer intresserade av bilar och sånt shit.


   
SvaraCitera

fille:

exactly...

Så, hur är det lika med att det skulle ligga i våra gener? Jävlar...idioter överallt.


   
SvaraCitera

Shackleby:

Jag tror det är lika. (Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Dvs "alla" kör pissdålig.[zzz]


   
SvaraCitera

fille:

jaa, jag tror du är för smart för denna planet[tired]

Eller så är du bara för dum.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Är kvinnor bättre bilförare än män?

Det finns säkert killar som kör bättre än tjejer men även tjejer som kör bättre än killar.
Hade samma diskussion med min lärare[rolleyes] och han sa också det och att tjejer utvecklas tidigare m.m. (inte mina ord)
Men man kan ju säga att killar åker fast för fler saker än tjejer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Eller så är du bara för dum.

mkt möjligt, Men inte på den här punkten *host* ägd


   
SvaraCitera

Shackleby:

Ja, det är klart!

Dom tar fler risker, iaf fler yngre killar än yngre tjejer, det kanske jämnar ut sig sen.
Min brorsa kör som en galning.


   
SvaraCitera

fille:

mkt möjligt, Men inte på den här punkten *host* ägd

För det visade du ju inte med ditt svabbel om genitik.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Min körskollärare sa idag att kvinnor är bättre bilförare än män. TROLIGT LIKSOM är min kommentar. Han sa att det är för kvinnor är mindre agressiva i trafiken. MEN VA FAN [mad]det är klart att man blir aggressiv när nån jävla pensionär ligger i femtio på motorvägen, bara att köra om i innerfilen för fan! GASPEDALEN ÄR DÄR AV EN ANLEDNING! GRRR

Fråga: Är kvinnor bättre bilförare än män?

Killar? Tjejer? Det är helt olika. Det finns tjejer som är bättre än vissa killar, medan vissar killar är bättre än tjejer. För övrigt definieras en bra bilförare ofta som någon som är riskmedveten och kan hantera fordonet och inte hur mycket kraft de tillför på gaspedalen.

Unga killar överskattar ofta sin körförmåga och många tycker att de är häftiga när de kör snabbt. Själv tycker jag fortfarande dock inte tjejer är direkt försiktiga heller. Jag har sett tjejer dra på ganska rejält. Men statistiskt sett är tjejer mer försiktiga.

Saraswe:

att tjejer utvecklas tidigare m.m. (inte mina ord utan alla tjejers ord)

Ni tjejer gillar att missbruka detta faktum. Det är bara vid puberteten ni tjejer utvecklas snabbare. Ni blir inte automatiskt superior.


   
SvaraCitera

Shackleby:

Jag tror det är lika. (Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Tror att det är ganska lika. Men verkar ibland som att kvinnor har lättare att typ bli stressade. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

För det visade du ju inte med ditt svabbel om genitik.

Jo jag ar forskatt i det här i ett antal år.. nä men skämtosido det var en hypotes


   
SvaraCitera

Shackleby:

Nej, killarna kör bättre. (Jag är tjej) (Du röstade på detta alternativ)

Fast vi är försiktigare.


   
SvaraCitera
sincan

Shackleby:

Nej, vi killar kör bättre.(Jag är kille) (Du röstade på detta alternativ)

Klart som fan för i helvete[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Ni tjejer gillar att missbruka detta faktum. Det är bara vid puberteten ni tjejer utvecklas snabbare. Ni blir inte automatiskt superior.

Mjo, många gör det och ibland stämmer det också[rolleyes] Men visst kan killar vara smartare än tjejer..


   
SvaraCitera