Aviseringar
Rensa alla

Är Ligga lugnt-kampanjen ett bra initiativ?


Däremot har de ju rätt i att det är en tankeställare, som de skriver i artikeln.


   
SvaraCitera
mynona

Ogillar det. Det har potential att ställa till med pinsamheter, även om man antagligen borde sätta sig över sådana


   
SvaraCitera

skulle inte uppskatta ett sådant brev nej.


   
SvaraCitera

Min mosters man sa alltid "Simma Lungt!"


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

time: Nej, jag skulle bli tvärarg

Nej, det är fan i mig inte okej! Jag fick ett sådant brev förra veckan eller något. Jag bröt ihop. Jag har nyligen varit och testat mig. De sa att de inte skickar något resultat om jag INTE är smittad, så jag började gråta när jag såg brevet. På riktigt, är så jävla arg och funderar på att ringa upp dem och fråga hur fan de tänker som skickar det till någon som förra året blev våldtagen och äntligen nyligen vågat gå och testa sig? Borde fan stämma dem, så jävla förstörd blev jag.  


   
SvaraCitera

Roligt men samtidigt kan det leda till många jobbiga missförstånd..


   
SvaraCitera

asså nej. tänker på typ de som bor med sina stränga föräldrar och så öppnar föräldrarna brevet åt dem och ser och så får de stryk pga det. tänker på mina föräldrar om jag får hem ett sånt brev nu och jag inte ens är där så de kommer garanterat öppna det. 

seriöst, detta kan leda till mkt skit. helt onödigt. finns betydligt bättre sätt att uppylsa om könssjukdomar.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

PMR: På riktigt, är så jävla arg och funderar på att ringa upp dem och fråga hur fan de tänker som skickar det till någon som förra året blev våldtagen och äntligen nyligen vågat gå och testa sig?

Tycker verkligen du ska ringa! Fy fan.


   
SvaraCitera

PMR:

Nej, det är fan i mig inte okej! Jag fick ett sådant brev förra veckan eller något. Jag bröt ihop. Jag har nyligen varit och testat mig. De sa att de inte skickar något resultat om jag INTE är smittad, så jag började gråta när jag såg brevet. På riktigt, är så jävla arg och funderar på att ringa upp dem och fråga hur fan de tänker som skickar det till någon som förra året blev våldtagen och äntligen nyligen vågat gå och testa sig? Borde fan stämma dem, så jävla förstörd blev jag.  

Ledsen

Du borde ärligt talat stämma dem, tycker jag.


   
SvaraCitera

PMR: så jävla förstörd blev jag.

Djävla sätt. Beklagar, är det bästa jag kan säga.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

time:

Tycker verkligen du ska ringa! Fy fan.

Z0dd:

Ledsen

Du borde ärligt talat stämma dem, tycker jag.

Nachac:

Djävla sätt. Beklagar, är det bästa jag kan säga.

Tänker iaf leta reda på nummer och ringa upp dem och informera dem och fråga om de är medvetna om vilka risker som finns. Det kunde lika gärna ha varit så att man har en konservativ morsa som i filmen Carrie. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Hahah fyfan vad jag gnäller. Nej, men helt ärligt, så jävla arg jag blev. 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

PMR:
Hahah fyfan vad jag gnäller. Nej, men helt ärligt, så jävla arg jag blev. 

Tycker det är helt okej att "gnälla" i detta fall, faktiskt. 


   
SvaraCitera

PMR:
Hahah fyfan vad jag gnäller. Nej, men helt ärligt, så jävla arg jag blev. 

förstår dig, kan jag ju säga... 🙁 kram


   
SvaraCitera

för mig personligen hade det varit lustig timing, då det i teorin skulle vara möjligt att jag fått någon könssjukdom och att den i så fall skulle diagnoserats hos min partner (som i sådant fall skulle smittat mig med den) ungefär nu. det är första gången den situationen uppstår på rätt jävla länge. men om så hade varit fallet hade det varit ett kalkylerat beslut från min sida, och en risk jag varit medveten om. tillika en försvinnande liten sådan.

men rent allmänt, typ, jag skulle nog inte känna att jag berörs så mycket. bättre källkritik än så anser jag att jag har, jag är rätt noga med att kolla kuvertet grundligt efter avsändaradress osv, även innan jag öppnar det, och att falsifiera en avsändaradress, förfalska myndighetsdokument till den detalj att jag inte skulle märka det innan jag ens läste brevet, osv, tror jag personligen inte att de skulle vara dumma nog att göra.dessutom tror jag spontant inte att ett dylikt brev skulle komma från det landsting där jag är skriven, utan från det landsting där min sexpartner testat sig. dessa skulle inte vara de samma. men vet inte, för jag har aldrig fått ett sådant förut.

någon som fått ett dylikt brev som kan fota fram- och baksida av kuvert och innehållande papper, för att ge oss lite mer substans att gå på?


   
SvaraCitera