Aviseringar
Rensa alla

Är livrädd för att få känslor för honom


Ämnesstartare

Okej, det är såhär att jag såg en kille på instagram osv, så började jag skriva med honom på kik, och sen började vi smsa med varandra och snapchata, efter några dagar så hade vi "sms sex" (Eller ah, typ) och vi har haft det ett par gånger. 
Han bor INTE i samma stad som mig, han bor flera mil ifrån mig faktiskt. 
Men vi har skrivit med varandra i 1 vecka snart och jag tycker om han, som kompis då. Men jag vet ändå inte något om han alls nästan. Vi har bara haft sms sex (Rullar ögonen) osv, vi har snackat lite om att träffas men vet inte helt om vi är seriösa. Jag har en ganska låg självkänsla så jag vet inte om jag "vågar" träffa honom, det känns som jag inte kommer duga åt honom... Att han ska bli besviken när han ser mig, även att han säger att jag är vacker och utseende inte är allt. 

Och vad jag är som mest rädd för är att jag ska få känslor för honom, eller att han ska få det för mig. Jag är livrädd att det ska hända. Jag drömde i natt att han sa att han älskade mig, och den drömmen har tryckt ner mig i flera timmar nu. Jag vill samtidigt inte heller sluta skriva med honom, för det känns som jag skulle bli typ mer depp. (Har varit lite halvdepp senaste veckan, mår typ dåligt över detta, samtidigt som han gör mig glad. Jag berättade för han igår att jag är halvdepp, men berättade inte varför.)
Jag har sett att han gillat andra tjejers bilder på instagram och det gör mig ledsen, lite avundsjuk också eller vad man ska säga. Är detta tecken på att jag redan nu börjar få känslor för honom?

Vad ska jag göra för att "friendzoona" han liksom? Jag vill fortfarande skriva nasty med honom, men då blir vi ju typ sms kks?.. Och då kommer jag ju fortfarande öka risken att få känslor för honom.
Har aldrig känt mig såhär tidigare. Vill ju självklart inte heller skriva till honom och bah "Jag vet inte om jag vill skriva mer med dig, för jag är livrädd att få känslor för dig."

Kom inte med snacket om att han kan vara en peddofil, eller gammal gubbe för det är han inte. Han är 2 år äldre än mig.


   
Citera

Nu har jag inte läst hela inlägget men du har inte träffat han irl? 


   
SvaraCitera

Börja skriva med någon annan kanske


   
SvaraCitera

vad händer om ni får känslor & umgås o har kul? shit slappna av


   
SvaraCitera

btw det heter "sexting" Rodnar 


   
SvaraCitera

Är du alltid såhär lättfotad?


   
SvaraCitera

Fast, med tanke på att du skriver "Men jag vet ändå inte något om han alls nästan." så måste jag göra ett sånt där obligatoriskt påpekande om att han kan vara mycket äldre o.s.v. Hur kan du vara säker på hans ålder?

Jag gissar att sannolikheten är stor att du kommer bli kär i honom om du fortsätter. Det låter lite så när man läser det du skriver. Du får själv avgöra om det är värt det.


   
SvaraCitera

sluta skriv till honom då...


   
SvaraCitera

*honom


   
SvaraCitera