Aviseringar
Rensa alla

är människor dumma i huvudet?


Ämnesstartare

Orkade inte läsa, men ja, överlag är människor dumma i huvudet.
Eller så är det jag som är dum i huvudet, hoppas dock på det första.


   
SvaraCitera

Darth:

varför skulle jag inte?

varför skulle du? du blev ju obviously förbannad för att de faktiskt börjat snacka o fatta intresse för varandra, o vadå trodde du inte att du skulle bli det, förbannad alltså? din vän och ditt ex?


   
SvaraCitera

Tar ju betydligt mycket längre tid än 6 timmar för att lära känna en person på djupet. Visst, man kan ju lära sej om saker som tex favorit färg, hobbys, intressen etc. Men själva människan tar ju tid att lära känna. Vilja, åsikt, reaktioner, personlighet överhuvudtaget. Svårt att klämma in allt det på 6 timmar. Plus att alla brukar inte heller visa sitt riktiga jag i början, brukar smyga fram lite senare. Men men, man får låta folk göra sina misstag, dom lär sej väl förr eller senare antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darth:

aspbergers och han adhd

Jag har några kompisar som har båda. Och ja... En gemensam nämnare förutom att de går på medicin är att de blir tillsammans med personer lika snabbt som de dumpar. Och av någon konstig anledning så dras de ofta till andra som är sjuka, och alltid tar det slut pga att de är sjuka.

Så, du behöver nog inte oroa dig... Det är inte så jätte normalt att "normala" personer gör så där. Och i de fallen så är de oftast desperata efter kärlek och har någon slags drömbild av personen, de tror sig veta allt. Men efter några veckor nån månad så får de reda på saker om personen som gör att drömbilden faller ihop, och då är det inte lika kul längre...


   
SvaraCitera

Numbero two:

Är du allvarlig eller skämtar du nu? För det första så är det ingen sjukdom, det är ett funktionshinder. För det andra så finns det olika nivåer inom autism, bara för man har en diagnos så behöver den inte vara tillräckligt stark för att man ska behöva ta medicin pga den, sen att personerna skulle dumpa människor snabbare bara pga deras funktionshinder är bara något du själv har hittat på. Inget illa menat emot dej personligen, jag gillar bara inte när folk påstår enmassa om saker som dom själva inte vet nånting om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Darth:

Kan man verkligen hitta kärleken så lätt eller är de flästa bara dumma i huvudet och helt jävla körda frrån allt hjärn-runk...

Naah, alltså det är är så olika. De flesta jag känner är jävligt försiktiga, för att de inte heller vill liksom få känslor för lätt elelr att det ska gå för fort fram eller tycka om någon för mycket och sedan blir det inte av iaf. Det blir bara stökigt och jobbigt. Antingen satsar båda eller så blir det ingenting.

Det där är väl snarare något som människor lär sig med tiden och upplever själva. För vissa tar det längre tid och för andra så fattar de ganska snart vad som gäller för en. Vissa kan se att några kanske inte är lika seriös som en själv, kanske inte "lekt av sig färdigt" etc. vissa vill liksom lära känna den egentligen främmande människan innan man vågar/vill släppa in någon i sitt liv.

Tror att många är ganska navia och blåögda idag och tror så mycket, ja tanke på hur lätt det är att faktiskt prata med helt främmande människor och att folk i största allmänhet blivit mer "öppnare" eftersom de tror att de är skyddade bakom en påhittad alias.. men men.. Men så finns det faktiskt dom som blivit "brända" och ångrar sig eller råkat ut för att bli sårad att man blir lite mer försiktig och eftertänksam nästa gång. Ett sätt att skydda sig. Vissa bryr sig om sånt men andra kanske har gett upp till o med?

Så var glad att du är du och att du inte är som alla andra! [y]


   
SvaraCitera
Åtta

LinneavV:

För det första så är det ingen sjukdom, det är ett funktionshinder

De är visst sjukdomar. De är även funktionshinder, ja. Men det förändrar inte det faktum att de är sjukdomar.

LinneavV:

För det andra så finns det olika nivåer inom autism, bara för man har en diagnos så behöver den inte vara tillräckligt stark för att man ska behöva ta medicin

Men nu sade hon att hennes två kompisar tar medicin. Inte att alla som har ADHD eller Aspergers gör det.

LinneavV:

sen att personerna skulle dumpa människor snabbare bara pga deras funktionshinder är bara något du själv har hittat på.

Nej, det är någonting du hittat på. Hon skrev bara att de två hade den saken gemensamt - inte att det skulle finnas någon korrelation mellan sjukdomen och beteendet.

Jag föreslår att du läser innan du börjar flame:a, för att undvika att göra dig själv till åtlöje.


   
SvaraCitera

Det enda dumma jag ser här är att Du bryr dig om vad De gör.


   
SvaraCitera

De har en ytlig förälskelse, och det är inget för dig att vara avundsjuk på och förbannad över. Det kommer spricka av sig själv.

Le skadeglatt åt skiten i stället 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinneavV:

autism

Så du säger att adhd och aspbergers är autism? Kalla det sjukdom, kalla det funktionshinder. De som jag känner som har det kallar det sjukdom.

Jag sa att de jag känner som har aspbergers och adhd är sådanna. Det menas inte att alla som har det är sådanna.

Jag får ursäkta om du blev stött, men jag gav bara en personlig kommentar till killen för att försöka hjälpa honom, inte för att va taskig mot folk med funktionshinder.


   
SvaraCitera

Åtta:

De är visst sjukdomar.

Autism är ett neuropsykiatriskt funktionshinder, inte en sjukdom. Det är mentalt, det är inget man kan bli frisk ifrån, det är något man blir född med.

Åtta:

Men nu sade hon att hennes två kompisar tar medicin. Inte att alla som har ADHD eller Aspergers gör det.

Nej, jag sa inte heller att hon snackade om alla. Hon snackade om sina två kompisar som råkade vara autistiska, och sa då att pga att dom var det så dumpa dom folk snabbare än "normala". vilket jag tycker låter som nånting hon själv har hittat på. Diagnosen har inget med det där att göra.

Åtta:

Nej, det är någonting du hittat på.

jag har inte hittat på det, det var hon som skrev det.

Numbero two:

Så du säger att adhd och aspbergers är autism?

Ja, både adhd och asbergers finns inom autism.

Numbero two:

Jag sa att de jag känner som har aspbergers och adhd är sådanna. Det menas inte att alla som har det är sådanna.

Nej, jag vet det. Men fortfarande, att peka ut folk och säga att dom gör på det sättet pga deras diagnos är bara fult och felaktigt.

Numbero two:

Jag får ursäkta om du blev stött

Jag blev inte stött, bara lite irriterad. Tycker det är fel när folk sprider rykten om saker som inte är sanna.


   
SvaraCitera
Åtta

LinneavV:

sa då att pga att dom var det så dumpa dom folk snabbare än "normala".

Nej. Det sade hon inte. Läs om, läs rätt.

LinneavV:

Autism är ett neuropsykiatriskt funktionshinder, inte en sjukdom. Det är mentalt, det är inget man kan bli frisk ifrån, det är något man blir född med.

Det har inget med saken att göra.
"En sjukdom är ett tillstånd som karakteriseras av fysiologisk, psykologisk och/eller social ohälsa."


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej. Det sade hon inte. Läs om, läs rätt.

Numbero two:

och alltid tar det slut pga att de är sjuka.

Du kan ju läsa det där.

Åtta:

Det har inget med saken att göra.
"En sjukdom är ett tillstånd som karakteriseras av fysiologisk, psykologisk och/eller social ohälsa."

Visst, vi säger så. Men tycker fortfarande funktionshinder beskriver det betydligt mycket bättre än sjukdom.

Men ärligt talat så orkar jag inte bry mej mer om det här nu.
Ursäkta om jag irriterat dej eller liknande. Ville bara få fram min punkt.


   
SvaraCitera
Åtta

LinneavV:

Du kan ju läsa det där.

Hon talade om sina två kompisar och att det i deras fall hade varit deras respektive sjukdomar som varit anledningen.


   
SvaraCitera

Åtta:

Hon talade om sina två kompisar och att det i deras fall hade varit deras respektive sjukdomar som varit anledningen.

Det är där du har fel. Varken hon eller du kan med rätt påstå att det beror på deras autism utan fakta.

Men som jag sa, orkar inte lägga ner mer tid på det här.
Tycker vi har tagit upp tillräckligt med plats i den här tråden.
Byeee [love]


   
SvaraCitera