Aviseringar
Rensa alla

Är malteser allergivänliga?


Ämnesstartare

Jag är otroligt sugen på att skaffa mig en liten malteserhund. Dock är min pappa väldigt allergisk mot djur och är rädd för att testa nya. Jag ville ha en katt förut men den idén försvann. Jag vet att pappa älskar den här hundrasen men jag vet också att han inte kommer våga testa med en hund.
Jag har läst att malteser ska vara allergivänliga, tror ni eller vet ni om det stämmer? Jag vet att det är väldigt individuellt men vill se vad majoriteten säger och tycker!


   
Citera

Det brukar vara pälsen man är allergisk mot om jag inte minns fel.. Möjligen att det vara annat också, hmm..

Malteserhundar är ju inte pälslösa.. vet din far om vad på djuren det är som triggar hans allergi?


   
SvaraCitera
höna

hahahaha trodde du mena maltesers, godisarna, choklaaa


   
SvaraCitera

höna:

hahahaha trodde du mena maltesers, godisarna, choklaaa

Köpte sådana ikväll, såååå mumsiga! [love][cute]


   
SvaraCitera
höna

S3ON:

Köpte sådana ikväll, såååå mumsiga!

mm skulle va fett gott[blush]


   
SvaraCitera

höna:

hahahaha trodde du mena maltesers, godisarna, choklaaa


   
SvaraCitera

Vi har ett sayin i kyrkan.
Fråga inte, upplev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det brukar vara pälsen man är allergisk mot om jag inte minns fel.. Möjligen att det vara annat också, hmm..Malteserhundar är ju inte pälslösa.. vet din far om vad på djuren det är som triggar hans allergi?

Jag har också läst att djurets saliv kan vara en orsak till allergi. När dom slickar sig fastnar salivet på pälsen. Dock vet jag inte om det är så på hundar, men på katter är det så!

Pappa har pälsallergi och är allergisk mot de flesta djur :/


   
SvaraCitera

Om din pappa är väldigt allergisk så kan han med stor sannolikhet inte bo ihop med något pälsdjur, fast ni väljer en ras mer allergivänlig än andra, och då vore det ju väldigt dumt att skaffa ett.


   
SvaraCitera