Aviseringar
Rensa alla

Är mammas och mitt hår lika?


Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

[cry]

Men jag klarade mig. Men jag vet ändå inte om jag vågar chansa.
Det kan ju ha hänt mycket sen förra vintern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Men jag klarade mig. Men jag vet ändå inte om jag vågar chansa.
Det kan ju ha hänt mycket sen förra vintern?

Du kan nog lugnt chansa.


   
SvaraCitera

PacManiac:

Eller så klipper jag,och håret krullar sig. Då kommer jag nästan offra min näsa för att få tillbaka mitt fina blonda långa hår.

Alltså, jag skulle inte riskera, speciellt inte med tanke på vad du är villig att offra om det skulle gå snett. Just att klippa upp är risky, jag pratar bara av ren erfarenhet, sen är det upp till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig hör om någon som fått superlockigt hår när de klippt sig, bara lockigare. Har du rakt hår nu är väl den största risken du tar när du klipper dig att det blir smålockigt, om du verkligen vill ha platt hår får du väl platta det om det skulle bli lockigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Futuresailor:

Har aldrig hör om någon som fått superlockigt hår när de klippt sig, bara lockigare. Har du rakt hår nu är väl den största risken du tar när du klipper dig att det blir smålockigt, om du verkligen vill ha platt hår får du väl platta det om det skulle bli lockigt?

Du kan gärna få komma och hjälpa mig med plattningen sen om det blir krulligt.
Image


   
SvaraCitera

Klipp upp det lite grann. Om det bli krulligt får du la skaffa plattång [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Jo varför inte? Jag menar,
Nu har jag ganska långt hår, och det kan vara så att mitt långa tjocka hår tynger ner lockarna.

Jo, men om du skulle riskera att få afro av att klippa dig borde du åtminstone ha vågigt eller smålockigt hår nu.

PacManiac:

Det är ganska drygt endå,det är 50 % chans.

Nä, skulle inte tro att det är det.

Myksa:

Håret är dött och kan inte ändra sig så utan yttre påverkan.

Hårsäckarna som håret växer ur är däremot vid liv och kan påverka det nya hår som växer fram. Jag hade själv nästintill platinablont och spikrakt från det att jag föddes till att jag var 12 år. Då blev det på bara något halvår mörkt och lockigt. Vilket det fortfarande är än idag.

Pratade en gång med en frisör om det som sa att "hormonkickar" kan förändra håret på det sättet.


   
SvaraCitera

Tror inte att din mammas lockiga hår beror på att hon klippte sig.

Många gånger får folk med lockigt hår lockigare hår med åldern. Jag har en kompis vars mamma har riktigt krulligt hår. När min kompis var yngre hade hon väldigt rakt hår, men det har undan för undan blivit lika superkrulligt som hennes mammas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

Du kan gärna få komma och hjälpa mig med plattningen sen om det blir krulligt.

Har du så rakt hår som du har på din bild kommer det knappast bli sådär lockigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

hormonkickar"

[n] precis som min mamma säger..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PacManiac:

precis som min mamma säger..

Vilket ju alltså då ändå har mer att göra med dina hormoner än längden på ditt hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, det här var en rolig tråd. I egenskap av naturvetare känns det bara konstigt... Är det inte hårcellen som bestämmer hur håret ska se ut, och är det inte samma info i cellerna hela tiden? Det är ju samma gener liksooom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plattång


   
SvaraCitera

ge upp


   
SvaraCitera